Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

a-melding; rapportering av timer på etterbetaling lønn

av Anonymous

Jeg har opprettet en egen etterbetalingsart for etterbetaling av timelønn. Opprettet art med behandlingsregel: beløp og ingen akkumulator for antall timer. Jeg fikk tidligere beskjed fra support om at dersom jeg brukte behandlingsregel beløp så skulle ikke antall timer rapporteres. Har hentet ut avstemming fra Altinn etter innsendt a-melding, og antall timer etterbetalt lønn (antall * økt sats), legger seg sammen med antall på timelønn. Jeg har lagt inn på arten at jeg skal bruke antall, sats og beløp på lønnsregistrering slik at det ansatte ser hvordan dette er beregnet. Må jeg kutte ut dette, slik at jeg bare legger inn beløp i registreringen?

 

9 SVAR 9
Godkjent løsning
Dagny Askevold
CONTRIBUTOR ***

av Dagny Askevold

Hei Rita! Jeg mener at 9200 for timelønn blir riktig. 3700 er for måneds-/fastlønn. A-meldingsnummeret kan styres i hvert enkelt tilfelle ut fra hva som etterbetales.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Visma!

Fint om dere kunne konkludere på denne saken nå. Iflg rettledning A-melding (skatteetaten.no) under Timelønn -Tilleggsinformasjon står det at etterbetaling for timer skal innrapporteres som kontantytelse timelønn, men uten antall. Men i Visma Lønn er det umulig å registrere på a-meldingskode 9200 uten å legge inn antall. Fra nyttår når grunnlag sykepenger hentes fra a-melding er det viktig at vi har slikt på plass.

Hvordan skal vi legge dette inn? (Eksempel 60 timer x 5 kr)

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei. Muligheten for å ikke rapportere antall er implementert i versjon 13.00 av Visma Lønn. Se side 11 i "Nyheter og forbedringer", kapittel "Lønnsart - Ikke rapportere antall til a-melding".

 

Eksempel på lønnsart finner du her: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Lonnsart-81-Etterbetaling-timelonn/ta-p/12080...

Rita Nordtveit
CONTRIBUTOR **

av Rita Nordtveit

Skal etterbetaling timelønn også ha a-meldingsnummer 3700?

Hos oss ligger det med a-meldingsnummer 9200.

av Reverta Al-Safar

Hei.

Etterbetaling skal ha a-meldingsnr. 3700 (for fastlønn).
Her er et brukertips på hvordan denne lønnsarten skal se ut:
https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Lonnsarter/Lonnsart-95-Sykelonn-uten-feriepenger-/

---------

Korrigerrt svar: For timelønn er det helt korrekt å bruke 9200 🙂

Mvh
Reverta / Support Lønn & HR

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Da får jeg prøve uten antall og sats. Jeg fikk tidligere beskjed fra a-ordningen at etterbetaling skulle på 9200 timelønn og ikke 1300 annet. Men antallet skal helst ikke med... Takk for tilbakemeldinger!

Bård Haugsrud
PARTNER

av Bård Haugsrud

For så vidt enig når det gjelder NAV. Jeg hadde i tankene SSB og lønnsstatistikk når det gjelder antall timer. Da bør man kun legge inn beløp i lønnsregistreringen.

Dagny Askevold
CONTRIBUTOR ***

av Dagny Askevold

Hei Tove! Min mening er at du ikke skal krysse av for antall og sats i lønnsarten for etterbetaling av timelønn, kun beløp. Du kan likevel benytte antall og sats som "tekstfelt" i lønnsregistreringen slik at detaljene fremkommer på lønnsslippen. Jeg er skeptisk til a-meldingsnummer 1300, bruk heller 9200 timelønn. Når NAV skal hente opplysninger for lønnsgrunnlag til sykelønn henter de ikke fra Annet poster, er min oppfatning. Du må selv kontrollere at dette virker slik du har tenkt.

Bård Haugsrud
PARTNER

av Bård Haugsrud

Jeg antar at det har med nr for inntektskombinasjon på lønnsarten å gjøre. Ville ha lagt inn nr 1300, Annet på denne lønnsarten.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"