Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

elektronisk kattekort

av Anonymous

Jeg skal for første gang prøve å hente skattekort elektronisk. Jeg har fått mail fra altinn om at jeg har mottatt en ny forsendelse men problemet mitt er at når jeg skal bruke kode (brukernavn/fødselsnummer og passord for så å få kode på sms) i visma lønn for å hente forsendelsen/oppdatere til visma lønn så får jeg ikke brukt min id som er fødselsnummer og passord. Det er jo det som jeg bruker når jeg logger meg på altinn. Har skjønt at det er noe annet jeg skal bruke men vet ikke hva/hvordan. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjøre det så hadde det vært supet 🙂

Ser at jeg mangler en s i skattekort men det gikk ikke å redigere overskriften, bare teksten....

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Får man melding om feil brukernavn/passord så er det lagt ut et brukertips på dette her.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Jeg sliter med akkurat det sammen. Så blir jeg kastet ut av Altinn og må prøve igjen om en time:(

Tove Herlufsen1
CONTRIBUTOR **

av Tove Herlufsen1

Jada, og der er også lagt inn fødselsnummer og mobil nr. men får beskjed om ugyldig brukernavn/passord. Nå har jeg prøvd noen ganger og det funker ikke.

Marit Melbye
CONTRIBUTOR **

av Marit Melbye

Har du krysset av for hent firmaopplysninger?

Tove Herlufsen1
CONTRIBUTOR **

av Tove Herlufsen1

Jeg har også tenkt å teste dette, og har også gjort som beskrevet under brukertips, men får beskjed om at brukernavn/passord er ugyldig. Men det står at det er samme som pålogging i Altinn, men det funker ikke. Hva gjør jeg ?

Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Hei.

Det finner et brukertips her i Community med veiledning for e-skattekort, dette finner du her.

Her står det også beskrevet hvordan du oppretter korrekt innloggingsmetode.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"