for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Jeg har et spørsmål angående kreditfradrag for skatt betalt i utlandet. Jeg har fått tilbakemelding fra kundesupport om at det ikke er åpnet for beregning av kreditfradrag i Periode & År enda, og at vi må vente til i slutten av februar for å kunne hensynta kreditfradrag i skatteberegningen i Periode & År.
Jeg synes det virker ganske tungvint. I mitt hode burde det gå an å beregne skatteeffekten av kreditfradrag i programmet uavhengig av når skatteetaten har de nye skjemaene sine klare.
Pr. nå ser det ut til at jeg må beregne skatten manuelt og føre skatten som en tilleggspostering for å kunne produsere regnskapet til kunden da vi ikke kan vente til slutten av februar.
Hvis noen har noen tips så del de gjerne – første kunden jeg tar i Periode & År, så kan fort være noe jeg har misforstått her.
Siden all skattebergning ligger hos skatteetaten, men vises i programmet, er man avhengig av at skatteetaten er åpen før skatt kan beregnes og vises i programmet,. Dette gjelder også kreditfradrag
Kan ikke huske at dette var noe problem i Finale. Mener Finale klarte å beregne skatt selv om ikke alle skjemaer var klare fra skatteetatens side.
Så det du egentlig sier er at vi nå har et årsoppgjørsprogram som ikke klarer å beregne skatt, eller misforstår jeg noe grunnleggende her? Synes jo kun å gjelde kreditfradrag (og kanskje også rentebegrensning?). Programmet klarer jo fint å beregne skatt utenom dette så vidt jeg kan se.
Virker litt søkt å skylde på skatteetaten - virker mer som om programmet deres ikke er ferdig utviklet enda.
Som sakt ligger nå skatteberegningen hos skatteetaten og vises i programmet. Skatteetaten har ikke dette klart enda, derfor kan det heller ikke vises. Periode & År benytter hele veien skatteetatens kalkuleringstjenester, så vi er avhengige av at skatteetaten har dette klart. I Finale lå skatteberegningen i programmet, og da kunne det vises med en gang.,
Takk for svar.
Dette var jeg ikke klar over men jeg ser dette som en klar nedgradering fra Finale.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.