Mine områder
Hjelp
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

Primærnæringene

av Nils Kongsjorden

Er det implementert funksjonalitet for primærnæringene i Visma Periode og År? 

Vi benytter Visma Business for forretningsregnskap og Agro Økonomi for primærnæringene. I noen tilfeller har vi klienter (ENK) som både driver innenfor vanlig forretningsdrift og primærnæringene.

I Finale årsoppgjør importerte vi direkte fra Visma Business og ved filimport fra Agro de forskjellige avdelingene innen primær, og disse ble så slått sammen for videre behandling i årsoppgjør/skatt.

Jeg klarer ikke å finne noe funksjonalitet, ei heller info om dette i Periode & År og lurer derfor på hvordan dette skal ivaretas i årsoppgjøret for 2022?

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

av Nils Kongsjorden

Hei!
Jeg spør igjen: Finnes det dokumentasjon på hvordan man håndterer primærnæringene i et oppsett der man skal flette annen næring med jordbruk/skogbruk? I vårt tilfelle kommer tallene fra hhv. Visma Business og Agro Økonomi. 

Det ble meldt lenger opp her at det skulle være på plass til 15.12.22, men jeg kan ikke se at temaet er berørt etter det.

Godkjent løsning
Knut Lofsberg
VISMA

av Knut Lofsberg

Hei Nils.

Det er korrekt som Geir Høydalsvik sier, dette vil støttes fra kommende versjon. Det meste vedrørende Primærnæringer vil være på plass til 15.12.2022. Skulle det mangle enkelt temaer, vil dette komme på plass i god tid før innleveringsfristen for skattemeldingen.

Godkjent løsning
Nils Kongsjorden
CONTRIBUTOR ***

av Nils Kongsjorden (Oppdatert ‎24-01-2023 13:52 av Nils Kongsjorden )

Hei igjen!

Finnes det brukerdokumentasjon på hvordan man håndterer primærnæringene i Periode & År? Mitt oppsett er annen næring i Visma Business og Jordbruk/skogbruk i Agro Økonomi.

av Knut Lofsberg

Løsningen er på plass. Brukerhåndbøker on online hjelp er oppdatert i programmet. Du finner flere artikler om dette temaet under fanen Brukertips her inne.

Godkjent løsning
Knut Lofsberg
VISMA

av Knut Lofsberg

Løsningen for primærnæring er på plass. Det er ikke støtte for å kunne importere tall på avdelinger eller fra forskjellige systemer. Vi jobber med en beskrivelse og forventer å ha den klar i løpet av uke 9

aabelseth
CONTRIBUTOR *

av aabelseth

Hei Knut

Er dette på plass nå?

Hvis ja, har dere noen brukerdokumentasjon på dette, og hvor kan vi finne dette (link)?

Godkjent løsning
Geir Høydalsvik - Reknehuset
CONTRIBUTOR ***

av Geir Høydalsvik - Reknehuset

Eg har stilt same spørsmålet og fått til svar at dette kjem 15.12.2022.

 

Men dette kan  Visma svare betre på enn eg. 

Geir Høydalsvik
dagleg leiar / aut. rekneskapsførar
Telefon 70 04 90 11
www.reknehuset.no
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"