Mine områder
Hjelp

Superoffice integrasjon Visma Business

av Anne Christine Bråthe-Storeide

Hei

Vi venter på om den nye integrasjonen mellom Superoffice og Visma Business er klar.

Hvordan får vi satt opp denne koblingen? 

med vennlig hilsen
Anne Christine Bråthe-Storeide - Aval AS - www.aval.no
5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anne Christine

Linnbjørg eller Marita tar kontakt med deg.

Med vennlig hilsen 

Terje

VagaStorm
CONTRIBUTOR *

av VagaStorm

Finnes der noen annen kobling der enn keyforce? Den fra keyforce er et mareritt av usynkroniserte data så lenge man ikke skal ha selgere i visma eller ordre behandlere i superoffice.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎06-02-2018 15:10 ( )

Hei

 

Det er synd å høre at du er misfornøyd med synkroniseringen av data mellom SuperOffice og Visma. Scenarioet du nevner er ikke normalt, så jeg vil anbefale deg å ta en prat med din forhandler for å diskutere hva som kan gjøres.

 

Det finnes andre leverandører som tilbyr synkronisering mellom systemer, men jeg kan ikke anbefale en av de uten å forstå bedre hva utfordringen din er.

 

Her kan du finne flere leverandører:

https://online.superoffice.com/AppStore/App/Category?Id=5

 

Du kan sende meg en e-post hvis du ønsker å ta en prat: terje.nostdahl@visma.com

 

Mvh Terje

VagaStorm
CONTRIBUTOR *

av VagaStorm

Hei.

Vi har kundebehandlere som er ute hos kundene. Disse snakker med kunden i butikk, og da får de ofte informasjon om folk som har sluttet, begynt osv som de legger inn i superoffice. Det er slik jeg ser det ikke noen grunn til at disse skal inn i visma. Hvis de glemmer å be om at denne skal lagres i visma i tillegg, noe som er MANGE ekstra click, og venting, kommer ikke disse inn i visma.

 

Så har vi en del på kontoret som punher bestillinger, omgjør tilbud til bestilling osv. Disse sitter stort sett ikke i superoffice annet enn i service for å behandle mottatte forespørsler samt at de arkiverer mail til kunder i superoffice. Hvis disse oppretter en kontakt på et firma i visma, kommer ikke denne over i superoffice med mindre man går inn i superoffice, oppretter en dummy kontakt som man lagrer, så gjenåpner og kobler til visma kontakten med beskjed om at det er visma data som gjelder.

 

Løsningen er at jeg har opprettet et analyze søk som finner kontakter som ikke finnes i superoffice samt et utvalg med kontakter som ikke er kobler mot erp, og rydder opp i disse manuelt med gjevne mellomrom.

 

Det som burder skje når man oppretter en kontakt i superoffce er:

  1. Er dette firmaet koblet mot visma?
  2. Hvis nei, ikke gjøre noe.
  3. Hvis ja, opprett og koble kontakten mot visma automatisk.

Hvis det opprettes en kontakt i visma:

  1. Finnes firmaet i superoffice?
  2. Hvis nei, ikke gjør noe.
  3. Hvis ja, kopier og koble kontakt.

Opprettes et firma i superoffice fra visma eller motsatt. Kopier automatisk alle kontakter.

 

Når det skjer, kommer SuperOffice til å være et supert værktøy for alle. Nå er det et greit nok værktøy, som tollereres for det alternativene er litt få, for de som er rundt hos kundene, mens de som primært jobber i visma kun får ekstra arbeid.

 

Produkter: superoffice onleine, Visma Business.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anne Christine

Rent teknisk er det meste på plass, men det er flere faktorer som spiller inn her. Jeg skal undersøke mulighetene deres. Du hører fra meg i starten av neste uke!

Med vennlig hilsen Terje

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"