Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Debet og kredit kontering i Approval

av Anonymous

Ser det tidligere har vært spurt om hvordan man kan få kontert bilag både debet og kredit uten at vedkommende fikk svar. Håper noen har funnet ut av det nå og kan gi meg et svar. 🙂 Ønsker altså at godkjenner skal kunne kontere både til debet og til kredit i Approval (f.eks kassebilag). Er det mulig? 

9 SVAR 9

av Kjetil Vikse Moen

Hei,

Det skal være mulig å legge inn debet og kreditføringer i Approval, men brukeren må ha rettigheter til å gjøre dette i Dokumentsenter. Se på rettighetene under verktøy - brukerrettigheter i VDC. 

 

Følgende rettighet må være satt på brukeren:

 

"Godkjenningsrolle m/ endring av kostnadsbærer og konto".

 

Uten denne vil de ikke kunne sette konto i Approval. Muilg det er noe annet som er problemet hos dere, men ville begynt med å sjekke dette.

 

Mvh


Kjetil

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Så rettighet som administrator, vil altså ikke gi denne tilgangen?

av Kjetil Vikse Moen

Jo det burde det. Da er det kanskje noe annet som er problemet. Er MDM integrasjonen oppe og går? Får dere ikke opp kontoene kan det være synkroniseringen som ikke er satt opp skikkelig.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har prøvd å endre rettighetene, men det hjelper ikke. Synken går som den skal, kontoer tilgjengelig, men ikke kreditfeltet.....

av Kjetil Vikse Moen

Har du forsøkt å føre på 2 linjer? Får du noen feilmelding? Eller er feltet tonet ut?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, har forsøkt på to linjer, ingen feilmelding, bare feltet som er tonet ut.

av Kjetil Vikse Moen

Mulig det er sperret for å føre på noe annet enn leverandør på kreditsiden. Kanskje det ligger en posteringstype i grunn som hindrer det, men jeg tror ikke Approval tar hensynt til det og misstenker at du ikke får føre noe annet enn leverandør på kredit.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har forsøkt ulike bilagsserier og bilagsarter, får tilgang til kreditfeltet når det er en kreditnota, men da får jeg ikke gjort noe i debet..... 

av Kjetil Vikse Moen

Hei,


Da er det enten lagt sperre for å føre både debet og kredit i Approval fra Visma eller så er det posteringstypen din som styrer det. Da må du eventuelt åpne posteringstypen din til å tillate både debet og kreditføringer.

 

Har dessverre ikke anledning til å testet dette selv. Hvis du ikke får svar fra noen andre ville jeg sjekket med partneren din så kan de se nærmere på det. Jeg kommer dessverre ikke videre herfra.

 

Mvh

Kjetil

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"