Visma.net Approval
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Muligheter for å se kontonavn i Visma.net.approval

Hei

Når en kunde skal godkjenne fakturaer i Visma.net.approval kan det være greit at det fremkommer navn på den konto vi har kontert bilaget på. I vårt oppsett ser kunden kun kontonummeret. Er det noen som vet hvordan en får frem kontonavn?

10 SVAR

Sv: Muligheter for å se kontonavn i Visma.net.approval

Hei Britt-Elin,

Kunne du vist oss et bilde av den delen av skjermen hvor du kun ser dette?

Vennlig hilsen

Odd-Wiking

CONTRIBUTOR **

Jeg godkjenner ingen fakturaer i Visma.net.approval, det er det kundene våre som gjør og jeg har ikke tilgang til å ta noen printscreen. Men alle våre kunder melder om det samme og vi har også hatt vismakonsulent på saken uten at det ble noen løsning. Det er svært tungvint for kundene å ikke se navnet på kontoen, da det sier dem mye mer enn selve kontonummeret. 

Hei Britt-Elin,

Kunne du bedt en kunde om å vise deg/oss en (anonymisert) skjerm hvor de savner denne informasjonen, slik at vi er helt sikre på at vi snakker om det samme, takk?

Vennlig hilsen

Odd-Wiking

CONTRIBUTOR **

Se privat melding for print screen

Ser du ikke kontonavn så har neppe synkroniseringen av konti gått. Det settes opp litt forskjellig fra økonomisystem til økonomisystem. 

I global så ligger dette under verktøy, visma.net innstillinger. I business husker jeg ikke, og i Visma.net så er det styrt fra admin i visma.net innstillinger og firmainnstillinger på klienten. 

Jeg vil evnt anbefale deg å ta kontakt med vismaforhandleren din så løser de nok det ganske greit for deg. 

mvh

Stian

CONTRIBUTOR **

Vismaforhandler har vært kontaktet uten løsning...

hvilket system?

CONTRIBUTOR **

Visma Business 

Business er ikke jeg så god i desverre

Men typisk skal det se ut som dette på konteringslinjenen i approval for business (dette er hentet fra approval i en klient som går mot business) 

debet.jpg

Ser du bare 7010 i ett sånt tilfelle, og ikke resten så er det MDM som ikke er synkronisert. Det er en tabell som heter SyncEngine Control Information som du kan høyreklikke i og velge processing Resend to mastar data managemnet som skal sende over navn på avdeling, prosjekt konti osv på nytt. 

sync.jpg

Feilen din er egentlig i business slik jeg forstår det så jeg ville opprettet en tråd der, gjerne linket til denne. Det kan være litt feilsøking involvert. For global var ihvertfall releasenotes og F1 inne i applikasjonen forholdsvis grei på dette oppsettet. Jeg får desverre ikke hjulpet deg i mål her, men jeg vil tro det er MDM som er utfordringen din her. 

Stian

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Takk for hjelpen, tror jeg sender svaret ditt videre til Vismapartner så kan kanskje de hjelpe oss videre.