Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Muligheter for å se kontonavn i Visma.net.approval

av Anonymous

Hei

Når en kunde skal godkjenne fakturaer i Visma.net.approval kan det være greit at det fremkommer navn på den konto vi har kontert bilaget på. I vårt oppsett ser kunden kun kontonummeret. Er det noen som vet hvordan en får frem kontonavn?

10 SVAR 10

av Stian Alexander Lie

Ser du ikke kontonavn så har neppe synkroniseringen av konti gått. Det settes opp litt forskjellig fra økonomisystem til økonomisystem. 

I global så ligger dette under verktøy, visma.net innstillinger. I business husker jeg ikke, og i Visma.net så er det styrt fra admin i visma.net innstillinger og firmainnstillinger på klienten. 

 

Jeg vil evnt anbefale deg å ta kontakt med vismaforhandleren din så løser de nok det ganske greit for deg. 

 

mvh

 

Stian

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vismaforhandler har vært kontaktet uten løsning...

av Stian Alexander Lie

hvilket system?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Visma Business 

av Stian Alexander Lie

Business er ikke jeg så god i desverre

 

Men typisk skal det se ut som dette på konteringslinjenen i approval for business (dette er hentet fra approval i en klient som går mot business) 

 

 

debet.jpg

 

Ser du bare 7010 i ett sånt tilfelle, og ikke resten så er det MDM som ikke er synkronisert. Det er en tabell som heter SyncEngine Control Information som du kan høyreklikke i og velge processing Resend to mastar data managemnet som skal sende over navn på avdeling, prosjekt konti osv på nytt. 

 

sync.jpg

 

 

Feilen din er egentlig i business slik jeg forstår det så jeg ville opprettet en tråd der, gjerne linket til denne. Det kan være litt feilsøking involvert. For global var ihvertfall releasenotes og F1 inne i applikasjonen forholdsvis grei på dette oppsettet. Jeg får desverre ikke hjulpet deg i mål her, men jeg vil tro det er MDM som er utfordringen din her. 

 

Stian

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for hjelpen, tror jeg sender svaret ditt videre til Vismapartner så kan kanskje de hjelpe oss videre.

av Odd-Wiking Rahlff

Hei Britt-Elin,

 

Kunne du vist oss et bilde av den delen av skjermen hvor du kun ser dette?

 

Vennlig hilsen

Odd-Wiking

Odd-Wiking Rahlff
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg godkjenner ingen fakturaer i Visma.net.approval, det er det kundene våre som gjør og jeg har ikke tilgang til å ta noen printscreen. Men alle våre kunder melder om det samme og vi har også hatt vismakonsulent på saken uten at det ble noen løsning. Det er svært tungvint for kundene å ikke se navnet på kontoen, da det sier dem mye mer enn selve kontonummeret. 

av Odd-Wiking Rahlff

Hei Britt-Elin,

 

Kunne du bedt en kunde om å vise deg/oss en (anonymisert) skjerm hvor de savner denne informasjonen, slik at vi er helt sikre på at vi snakker om det samme, takk?

 

Vennlig hilsen

Odd-Wiking

Odd-Wiking Rahlff
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Se privat melding for print screen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"