Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Slettefil

av Anonymous

Hei, 

Vi skal stoppe en betaling i visma.net autopay. avtalen er satt opp via nets, så vi har sendt inn korreksjonsskjema for direkte remittering. da fikk vi beskjed om at vi må sende inn en slettefil ettersom vi har ISO format på avtalen. Er det noen som har gjort dette før og som kan forklare hvordan vi gjør det? 

 

- Marie

5 SVAR 5
Gunn Herstad
VISMA

av Gunn Herstad

Hei,

 

Det ser ikke ut til at det er noen andre brukere som har tips om dette.

 

Sending av kanselleringsfil er i dag utviklet mot Nordea og Nets

 

For bistand, kontakt din Visma Partner.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for tilbakemeldin. Når kom dette på plass? Når jeg satt med det fikk jeg beskjed av vår Visma Partner at det ikke var mulig å sende slettefil.

Gunn Herstad
VISMA

av Gunn Herstad

Mot Nets er kanselleringsfil enda ikke mulig på transaksjonsnivå, men på oppdragsnivå. 

Ingen av transaksjonene i oppdraget kan ha forfalt før forespørsel om kansellering sendes, dette er noe som vil bli korrigert i visma.net autopay.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er det knappen for kansellering som ligger i Visma.net man bruker? Ettersom nets ikke godkjenner korreksjonsskjema, burde det være mulig å kansellere enkelt transaksjoner. Litt pinlig når eneste løsningen for å stoppe en enkelttransaksjon er å be kunden sette sperre på kontoen slik at transaksjonen blir avvist. Vil det komme mulighet for å kansellere enkelt transaksjoner?

Gunn Herstad
VISMA

av Gunn Herstad

Det er i Visma.net autopay du kan sende forespørsel om kansellering.

Dette vi etterhvert bli gjort mulig for enkelttransaksjoner mot Nets

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"