Mine områder
Hjelp
IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

Automatisk beregning av overtid/fleksitid

av IngunnMonsen

Jeg er i ferd med å sette opp automatisk beregning av arbeidstid og lønn, men blir ikke helt klok på når overtidstimer går til fleksitid og når de går til utbetaling. Vi ønsker mulighet for at de ansatte selv skal bestemme om overtidstimer skal gå til utbetaling eller om disse skal gå som fleksitid, men klarer ikke helt se hvordan jeg stiller dette inn i systemet?

6 SVAR 6
IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

av IngunnMonsen

Hei. Takk for svar. Så det vil si at hvis vi skal bruke systemet med automatisk beregning av overtid/fleks, så må det settes opp med ENTEN overtid ELLER fleksitid? Og at dersom vi setter opp systemet med fleksitid så må de ansatte velge å føre på "kode" for overtid dersom de ønsker det fremover å flekse? 

Stemmer det, det er slik det er tenkt at man setter opp regel med flekstid så må den ansatte manuelt korrigere dette i kalender hvis de skal ha disse timene som overtid istedenfor. 

Når sjekk inn/ ut kommer og man får funksjon for og kunne sette på eget resultat (overtid eller fleks) så vil man da får restultat utfra regler og så kan man korrigere dette før man sjekker ut og registreringen legger seg i kalender.

IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

Takk igjen. Noe tidsramme på når sjekk inn/ut kommer?

Godkjent løsning
monica hagen samsonsen
VISMA

Selve funksjonen sjekk inn / ut er ikke langt unna, testes pr nå- men viderføringen mot betalingsregler kommer nok ikke før til tidlig 2023. Men det er  ikke helt satt i plan enda.

JulieGryga
CONTRIBUTOR *

av JulieGryga

Har man kommet noe lenger med sjekk inn/ut for de med fastlønn?

av monica hagen samsonsen

Hei, pr nå er dette ikke mulig. Men vi jobber med en funksjon som heter sjekk inn/ ut der man registrerer tid ved å sjekke seg inn. Tanken er at denne ved bruk av betalingsregler skal kunne gjør at ansatte selv kan velge om timer skal gå til overtid eller fleksitid. Denne funksjonen kommer ikke i første levering av sjekk inn/ ut men blir en videreutvikling på sikt. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"