Mine områder
Hjelp
wm-obas
CONTRIBUTOR ***

Egenmelding Calendar

av wm-obas

NAV har gjort endringer vedr. det at egenmeldinger skal innrapporteres for å komme med i beregning av 16 dg. arbeidsgiverperiode. Greit nok. 

Men hvorfor har da Visma fjernet Egenmelding i Calender som en mulighet til fravær????? Dere har også fjernet Sykt barn? Eneste alternativ i Calender nå er Syk. Det har skapt en del kaos hos ansatte som nå ikke skjønner hvordan de skal ha oversikt over egenmeldinger og antall dager sykt barn.

Det er også de som har spurt om man ikke har egenmelding lenger og må skaffe sykemelding fra lege på alt av sykefravær. Skaper mye uro.

Dette må omgående stilles tilbake slik at disse alternativene igjen kommer inn i Calendar. HASTER!!!!!

 

 

4 SVAR 4

av Morten A. Karlsen

Hei, i Calendar har det alltid kun vært en kode "Syk". Når denne koden benyttes, kan man angi at man har sykemelding. Hvis det ikke gjøres, oppfattes denne som egenmelding. Hvis dere tidligere har hatt en kode som heter egenmelding, så må den være opprettet av dere. Sykt barn er kun tilgjengelig for ansatte hvor det i ansatt registeret er lagt inn at de har barn. 

CBR1
CONTRIBUTOR *

av CBR1

Hei, jeg ser at vi har mulighet til å registrere Sykt barn - omsorgspenger selv om det IKKE er registrert barn i ansattregisteret. Hvorfor er den muligheten til stede? 

Britt-
CONTRIBUTOR **

av Britt-

Skal noen i Visma svare på dette snart?

Toskev1
CONTRIBUTOR *

av Toskev1

Støttes! 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"