Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Vaktkoder

av Anonymous

Jeg er nå inne å registrerer 2 skift ordnng på enkelte ansatte, og setter derfor opp vaktkoder.

Spørsmålet er da hvorfor jeg ikke får endret "Timer maks" eller slettet en vaktkode? Hvis jeg f.eks. har lagt til 8 timer som maks, og det skulle vært 7, så må jeg opprette en ny vaktkode. 

7 SVAR 7
Gunn-Inger
CONTRIBUTOR *

av Gunn-Inger

Hei hei, Jeg har utarbeidet en vaktplan som går dag/kveld. På kveldstid vil de få et vakttillegg. Kan dette tillegget generes automatisk fra kalender og kveldsvakten (vaktkoden) som er opprettet? Eller må den enkelte ansatte inn å registrere tillegget hver gang de jobber kveld?

Siri_Hovland
PARTNER

av Siri_Hovland

Hei, 

 

Er det noen mulighet for å slette vaktkoder, eller er det kun å skjule? 

 

Vennlig hilsen

Siri L. Hovland

ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

Hei. Vaktkoder kan ikke slettes. Kun skjules.

Godkjent løsning
ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

Hei. Vil bare informere om at det nå kan lages nye vaktkoder med start- og sluttid, ikke bare antall timer. Og man kan også skjule vaktkoder man ikke ønsker å benytte. Alt gjøres fra menyen Arbeidstid i Calendar.

VISMANET
CONTRIBUTOR *

av VISMANET

"Vil bare informere om at det nå kan lages nye vaktkoder med start- og sluttid, ikke bare antall timer. Og man kan også skjule vaktkoder man ikke ønsker å benytte."

 

Vi har en kunde med én ansatt som jobber 30 % fordelt på to dager, altså 11,25 timer per uke. Delt på to blir dette 5,625 timer per dag. Er det noe forslag til hvordan dette kan løses på en mest smidig måte? Kunden har flere tilsvarende tilfeller, dog ikke med samme prosent og arbeidstidsfordeling.

ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

Hei.

 

Dette er dessverre ingen enkel øvelse. Men hvis de i dette tilfellet oppretter to vaktkoder på hhv. 5 timer og 37 minutter og 5 timer og 38 minutter vil matten gå opp. Deretter legger de inn disse vaktkodene i en ny arbeidstidsmal, på ønskede to dager og knytter den ansatte til malen.

 

Ps. Vi ønsker å forbedre håndteringen av deltidsansatte og har flere tanker rundt hvordan dette kan løses til alles beste, men vi har ingen veldig god løsning på det nåværende tidspunkt.

Godkjent løsning
ulrik falck
VISMA

av ulrik falck

Hei. Vi er kjent med dette og at det kan være tungvint. Vi jobber med å få til en smidigere måte å håndtere vaktkoder på. I første omgang vil dere kunne skjule vaktkoder som f.eks. er opprettet feil. Denne funksjonen kommer om ikke så lenge. Så ja, foreløpig må dere opprette ny vaktkode.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"