Mine områder
Hjelp
Filip CL
PARTNER

Automatisk kalkulering av f.eks. Miljøavgift

av Filip CL

Hei, 

 

Er det mange her inne som påfører miljøavgift og beregner denne manuelt pr.ordre? 

En ting er å huske å faktisk påføre miljøavgiften, en annen er tiden det tar.

 

Ville det vært av interesse for dere om dere fikk miljøavgiften automatisk kalkulert?

Dette gjelder forsåvidt også for fakturagebyr eller andre avgifter. 

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger 🙂

 

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Markus Wang
VISMA

av Markus Wang

Hei! 

 

Vi jobber med en løsning for miljø- og andre særavgifter dette halvåret. 

Det er mange sammenfallende ønsker i Community og vi har derfor akseptert en av de.  

 

Mvh Markus

Visma

magnusalex
PARTNER

av magnusalex

Det var gode nyheter! 🙂 

Erlend Methlie
CONTRIBUTOR *

av Erlend Methlie

Supert, da får vi håpe miljøavgiften er på plass ganske raskt!

Atle Næss
CONTRIBUTOR **

av Atle Næss

Vi benytter miljøavgift, gjennom en integrasjon, ville vært supert om det var en integrert del av Visma.net. Vi kommer fra Mamut, dette er en av flere ting vi savner i Visma.net.

AleFlow
PARTNER

av AleFlow

Når vi husker det så legger vi til en ordrelinje for 1% miljøavgift og prøver å regne ut cirka 1% av de ordrelinjene som er elektronikk. Det går ikke så veldig bra for å si det sånn

 

I Visma Global så lå dette knyttet til artikkelen og det gikk automatisk, men vi kunne allikevel enkelt skru av miljøavgift manuelt når det var aktuelt, det var optimalt.

Erlend Methlie
CONTRIBUTOR *

av Erlend Methlie

Hei, vi har et stort behov for å ha en automatisk utregning av miljøavgift, og jeg syns det er rart at Visma net ikke har denne funksjonen, for å kunne benytte seg av de automatiske/eller "behandle alle" mulighetene i Visma Net så bør dette absolutt prioriteres. Denne funksjonen har dere i Mamut som dere har kjøpt opp så da er det sikkert noen muligheter for å se på hvordan det ble løst der 😉

Filip CL
PARTNER

av Filip CL

Ja, jeg vet - det ble avvist, men kunder har fortsatt behovet.

Vi i PM Data har egentlig alt klart for at denne funksjonen kan bli en realitet for kundene med dette behovet. Altså alle avgifter det ønskes automatiske kalkuleringer for.

Jeg trenger å kartlegge omfanget kunder for å danne et grunnlag for neste steg i utviklingfasen av denne funksjonaliteten.

Kanskje vi skal snakke litt sammen @magnusalex? - fcl@pmdata.no / 92 40 37 62

 

Alle dere kunder med dette behovet - La meg høre fra dere! 🙂 

magnusalex
PARTNER

av magnusalex (Oppdatert ‎17-02-2022 10:14 av magnusalex PARTNER )

Ja! Dette er det flere av kundene våre som etterlyser. Samme med andre særavgifter.

 

Det ligger et ønske om det i "Stem - vi vurderer" forumet: https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-ERP/Vise-Miljoavgift-tilleggsavgift/idi-p/352905 ,  men det ble ikke prioritert på grunn av antall likes. Vi får prøve å få opp antallet 😉 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"