Mine områder
Hjelp
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***

Formel for å summere to felter i Egendefintert Visning

av Kristian Tjensvoll

Hei,

Prøver å sette opp en egendefinert visning med et felt med formelen under.

 

Tanker å å summere linjetotal og linjeskatt total for å få linjetotalen uten moms. Vi må brukelinjetotal for å få tallene våre riktig. 

 

Formlen er for å få kolonnene til å vise kredittordre med minus beløp

 

Får de to formlene til å fungere hver for seg, men ikke når jeg nå prøver å subrahere den ene fra den andre.

 

= (=IIf( [SOOrder.OrderType]='RC' Or [SOOrder.OrderType]='CM' Or [SOOrder.OrderType]='SF' Or [SOOrder.OrderType]='KU' , [SOOrder.curyUnbilledLineTotal]*-1, [SOOrder.curyUnbilledLineTotal])) - (=IIf( [SOOrder.OrderType]='RC' Or [SOOrder.OrderType]='CM' Or [SOOrder.OrderType]='SF' Or [SOOrder.OrderType]='KU' , [SOOrder.curyUnbilledTaxTotal]*-1, [SOOrder.curyUnbilledTaxTotal]))

3 SVAR 3
Godkjent løsning
BeataF
PARTNER

av BeataF

Hei Kristian 🙂  

 

Det ser ut som at du har gløymt å fjerne =-teiknet framfor formlane etter du limte dei inn i den nye.

 

Kan du prøve med: 

= (IIf( [SOOrder.OrderType]='RC' Or [SOOrder.OrderType]='CM' Or [SOOrder.OrderType]='SF' Or [SOOrder.OrderType]='KU' , [SOOrder.curyUnbilledLineTotal]*-1, [SOOrder.curyUnbilledLineTotal])) - (IIf( [SOOrder.OrderType]='RC' Or [SOOrder.OrderType]='CM' Or [SOOrder.OrderType]='SF' Or [SOOrder.OrderType]='KU' , [SOOrder.curyUnbilledTaxTotal]*-1, [SOOrder.curyUnbilledTaxTotal]))

 

 

Mvh

Beata

Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***

av Kristian Tjensvoll

TAKK! Det fungerte som en kule! Gir du opplæring i oppsett av slike forspørsler, har laget en del selv, men akkurat formeloppsettet får jeg ikke helt til!

 

Mvh Kristian!

BeataF
PARTNER

av BeataF

Ser ut som at du kan ein god del allereie 🙂 

 

Men ja, du kan bestille opplæring av meg om du er interessert.

 

E-posten min er beata@abacus-it.no om du vil avklare noko meir 😀

 

Mvh

Beata 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"