Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kostnadsbærere, prosjekt

av Anonymous

Hei.

Vi har satt opp prosjekt og avdeling som kostnadsbærer.

000-00 Hvor første 3 siffer er prosjekt, og de 2 siste er avdeling.

Det vi nå sliter med er å få brukt dette til noe fornuftig når det gjelder rapportering.

Alle prosjekter (ca 40 stk) er opprettet under konfigurasjonshjelpen - kostnadsbærere. (samme gjelder avdeling)

Der er alle lagt inn med rett nummer og tilhørende beskrivelse.
Disse beskrivelsene følger ikke med inn Finans - Hovedbok - Konfigurasjon - Vedlikehold - Kostnadsbærere. 
Her ser det ut som om man da må opprette alle dobbelt opp.

001-01
001-02
002-01
002-02
osv.

Dette kan da ikke være måten å gjøre det på?

Så til det viktigste:

Hvordan kan man få frem informasjon om kostnadsbærer på rapporter vi tar ut?
Altså, hvordan for eksempel ta ut en prosjektrapport vi kan sende til prosjektleder?
(det må fremkomme av rapporten hvilket prosjekt det gjelder) 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Jeg får ikke skrevet ut rapporter basert på kostnadsbærerer for mer enn én periode (måned) av gangen. Er det mulig å få oversikt over Hovedbokstransaksjoner for en kostnadsbærer over en lengre periode sortert på konto?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Roger,

 

Jeg har lagt ved et dokument som forklarer en innstilling i systemet som gjelder kostnadsbærere som kanskje gjør dte litt enklere å skjønne hvordan dette fungerer.

Når det gjelder rapporter skal du kunne sette filter på kostnadsbærere på enkelte kostnadsbærere ved utskrift og du vil da få opp data for den enkelte kostnadsbæreren. Alternativt kan du på resultat og balanserapporter opprette Enhetssett for å skrive ut dette på en enklere måte. Dette kan du få hjelp av din forhandler til å sette opp i systemet ditt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"