Mine områder
Hjelp
1 SVAR 1
AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Dette er ikke enkelt i Visma.net, og det er ingen av linkene som har en total oversikt over disse funksjonene. Det er jo en del forskjellige bransje behov men kan ikke se at noe komplett blir beskrevet for vår del eller andres del. 

 

Slik jeg har lekt meg frem er kryssreferanse som "ordet" sier kryssing/samling av alle linker til alle alternativene til et vare nr.  

 

Innputt

Indirekte- Innskriving av Leverandørs varenr. i leverandøropplysninger = Leverandørdelenummer i Kryssrefferanse

Indirekte- Innskriving av kundens varenr i salgsmodul- alternativ varenummer  etter valgt kunde = Kundensvarenummer

Direkte- Global vare nr. (Fungerer som alternativ nr for andre varenr.) 

Direkte- Strekkode (Fungerer som erstatnings nr for andre varenr.)

 

Output Salg/tilbuds modul 

Strekkode erstatter inntastet varenr. bekreftelse på nr. som er tastet kommer i alt. varenr. (Bør/kan ikke ligge som vare i visma.net) 

Global vises i alt. varenr. der den er satt opp (nå varen ligger som vare i visma.net) 

 

Output BX software

Strekkode vill gi mulighet til å lese inne varenr som ikke skal lagerføres på dette varen nr.

 

Output innkjøp

Standard innkjøps nr på innkjøpsblankett er linket mot alle nr i rekkefølge Leverandørs nr - global nr (Kan bli veldig feil) strekkode (ikke spesifisert = varenr. (Denne prioritest rekkefølgen er muligens ikke helt komplett)

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"