Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Leverandørliste

av Anonymous

Hei,

 

1) Skal man huke av for "RF1301" under tjenestehåndtering ved registrering av leverandør? Valget ligger under "Generell informasjon"

2) Er det noen mulighet til å få med bankkontonummer til leverandøren på en liste fra visma.net over i excel?

 

Følgende felter kan velges under "Leverandørliste", men finner ikke bankkontonummer.

 

  
  
Valgte kolonner
  
  

 

 
 

 

 

3 SVAR 3

av Michal Ziomek

Hei. 

1. Man markerer funksjon  "RF1301" så lenge vil man rapportere den ny-opprettet leverandør gjennom RF1301 skjemaet. 
Du kan finne mer informasjon ang denne problematikken her: 
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/RF1301-Hvordan-benytte-dette-skjema-i-Fina...

2. For å få liste av leverandører med bankkonto må man bygge et forespørsel som kan vise det. 
Grunn til det at standardrapporter viser ikke bankkontonummer er lokasjoner og det kan være flere bankkontoer på enn leverandør. 
I dette tilfelle anbefaler jeg å ta kontakt med partneren din. 

Olga Myrvold
CHAMPION *

av Olga Myrvold

Vi skulle ønske at det var synlig kolonner med både orgnr og konto når en søker opp leverandør i både fakturainnboks og i "inngående faktura". Ofte havner noen faktura til "blokkert" område fordi systemet klarer ikke å plassere på riktig leverandør - typisk slike som Telenor, NTE o.l. som kan ha orgnr til alle sine selskaper oppført på samme faktura. Og da veldig upraktisk å åpne leverandøriste i egen fane, så gå inn på hver og bla i faner for orgnr og konto, før en klarer å finne riktig nummer.

av Michal Ziomek

Takk for svar Olga.
Det høres logisk ut.
Jeg anbefaler  å registrere det som ønske på vår community side:) 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"