Mine områder
Hjelp
Anders8
CONTRIBUTOR **

Problem med opprettelse av faktura i visma.net konto og lokasjon

av Anders8

Får feilmelding på oppretting av faktura fra fakturainnboks:

 

Feil: Posten Setter inn 'Leverandørfaktura' resulterte i minst én feil. Kontroller feilene. Feil: 'Lokasjon' kan ikke være tom. Feil: 'Betalingslokasjon' kan ikke være tom. Velg konto for å bli brukt til betaling.

 

Det er vanskelig for meg å se hva som menes med lokasjon: er det min eller leverandørs konto det meldes om feil på? Jeg har lagt inn konto på leverandør, og betalingskontoen min er den samme som for andre leverandører.

 

Gjelder på flere leverandører selv om jeg har opprettet faktura fra leverandøren tidligere uten å få feilmelding. 

Asn
2 SVAR 2
BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Vet ikke om du har fått hjelp med denne, men dette er en litt ulogisk feilmelding som dukker opp en gang i blant.  Tror det bare skyldes at VnF ikke klarer å hente alle felt i et oppslag.  Det er imidlertid en enkel løsning som bruker å  hjelpe:

  • Gå på denne linjen i Fakturainnboksen - Slett leverandørnummeret – Lagre
  • Legg inn leverandørnummeret på nytt – Lagre
  • Prøv på nytt å opprette leverandørbilag
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Sjekk at lokasjon kommer med i valgene som kommer i linjen hvor alle registreringene synes. Vet ikke hva den linjen heter, men man kan velge hva som skal synes på skjermen, sjekk at lokasjon er med i utvalget, hvis ikke legg det til og hent ønsket lokasjon.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"