Mine områder
Hjelp
christiank
CONTRIBUTOR ***

Varsel i salgsordre vindu

av christiank

Hei, 

 

Vi opplever et merkelig avvik i visning i salgsordre vindu. 

 

Del 1

Noen brukere får opp varsel dersom man har for mange av en vare på salgsordre vs lagerbeholding, men hos andre (feks min bruker) kommer det ikke noe varsel. Dette betyr at jeg manuelt må gå gjennom alle varelinjer på en ordre før jeg kan bekrefte til kunde. Jeg fikk varsel tidligere, men dette er forsvunnet. På noen varer får jeg varsel, men ikke alle. 

Del 1Del 1

 

Del 2

Vi får et varsel om at minimumskrav til brutto fortjeneste ikke oppfylles. 

I skjermbilde har jeg to "like" produkt, de koster det samme inn og ut fra oss. Det produktet med en lavere kostpris gir et varsel, mens det andre som har en marginalt høyere kostpris og samme utsalgspris gir ikke det, enda marginene er "dårligere" på dette produktet. Se nederste to linjer i skjermdump. 

Del 2Del 2

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Både varsel om antall varer tilgjengelig og varsel om bruttofortjeneste, følger innstillinger fra vareprofil og salgsinnstillinger. I tillegg kan man overstyre minimum påslag på hver enkelt vare. Dette kan forklare hvorfor varslingen oppfører seg forskjellig avhengig av hvilken vare du bruker. Jeg kjenner ikke til innstillingene hos dere, men anbefaler at du tar kontakt med din Visma-partner for en gjennomgang av innstillingene.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"