Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

En reiseregnings-oppgave er forsvunnet

av Anonymous

Hei,

 

I NetExpense hadde jeg opprettet en Reiseregning tidligere i år for en reise jeg skal foreta nå i september. Jeg hadde lagt til diverse utlegg som fly og hotell, og den har ligget i Oversikten inntil for noen uker siden. Den er plutselig bare forsvunnet, og den hadde jo tilknyttet diverse kredittkorttransaksjoner osv.

Regnskapsføreren min sier, beklager, men han kan ikke se disse oppgavene.

 

Så idag tenkte jeg å ta den tungvinte veien og opprette reiseregningen på nytt. Da kommer opp en melding, og den ser du her:

––

Reisen overlapper med reise(r) i reiseregning 2976647

Logginformasjon: 1132210_349041_2017-08-21_09:50:06.138
Vennligst kopier logginformasjon og inkluder det i e-post til support vedrørende denne feilen

––

 

Kan noen på support sjekke denne og gi tilbakemelding?

Jeg ønsker selvsagt at opprinnnelig Reiseregning skal komme tilbake, ettersom den hadde transaksjoner tilknyttet.

Ta gjerne kontakt på min mail som er tilknyttet brukeren min på Net Expense: bhl@press-telegraph.no

 

Mvh,

Hansa

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Dette har du sannsynligvis allerede gjort, men for sikkerhets skyld:  Sjekk at du ikke filtrerer den påbegynte reiseregningen vekk på noe vis?  På oversikten velg "Alle" på vis-filteret.

image.png

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Takker for tilbakemelding.

Det stemmer, den står på Alle, men reiseregningen er ikke oppført lenger. 

 

Jeg håper noen som sitter i Visma-systemet kan se på den feil-koden eller nr i feilmeldingen.

Setter dog pris på alle hjelpende innspill.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Her kommer en liten oppdatering av saken, som nå ansees som løsning på problemet (ved hjelp fra min regnskapsfører):

 

I det nedtrekksvinduet nevnt over, kan man også velge Ikke sendt, og der gjemte reiseregningen seg. Den hadde inntil for x anntall uker siden/måneder siden, funnet ut at den skulle dateres med det 1.ste vedlegget som var lagt inn i stedet for når reisen skulle foretas.

Første vedlegg (hotellet) var kjøpt i desember 2016, og reisen skal foretas i tidsrommet 14.-17. september 2017.

 

Jeg mistenker at det ved en oppdatering fra Visma, har kommet en endring som gjemte denne bort i Oversikten, tilbake til des. 2016, i stedet for at den lå øverst som normalt i Oversikten og med Alle. Reisen er jo ikke foretatt, og burde forstatt ligge øverst etteresom den er datert som en reise i september 2017.

 

Igjen, takk for innspill.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det høres nesten ut som om det da var snakk om sorteringsproblematikk da, hvor hvis du så på "Alle" så burde du kanskje kunne funnet den savnete reiseregningen på side 2 eller side 3 eller noe - ref. paginerings-linkene under listen over reiseregninger. 

 

Skjermbilde_expense_paginering.PNG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Annen sortering kan man jo velge, ved å velge f.eks. sortering på "Status"

Skjermbilde_expense_sortere_på_status.PNG

 

 

...vil de reiseregningene/utleggene sorteres etter status.  De som venter på godkjenning vises da først i listen, deretter de som ikke er sendt, så vises de som er ferdig behandlet (hvis man viser "Alle" i første nedtrekksboks). Det ser iallefall ut til å være sånn... 

En tilbakemelding til Visma her er at hjelpen/"supportpanelet" i web-applikasjonen ikke er oppdatert i forhold til de valgene man har på filtreringene her (Vis-nedtrekksvalgene er annerledes, og "Sorter etter"-valgene er annerledes).  Det bør gjøres noe med.

VidarS
VISMA

av VidarS

Hei!

 

Ja, ser det er avvik mellom "Vis" og "Sorter etter" menyene i Expense og supportpanelet. Jeg legger inn en case på dette.

 

Mvh

Vidar Sørensen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"