Mine områder
Hjelp
SOLHAG
CONTRIBUTOR **

Feilmelding i Visma.net Expense ved send til godkjenning

av SOLHAG

 

Ansatte får opp følgende feilmelding når de skal sende reisregning til godkjenning - skaper store frustrasjoner blant ansatte, da Visma Support ikke har noen løsning på dette - kun at den ansatte må prøve igjen- fordi det "løser" seg etterhvert.  Fikk vel en forståelse av at dette også var en kjent feil. 

Noen forslag til løsning ?

Feilmelding Visma.Expense.PNG

6 SVAR 6

av Gunnar Glendrange

Har noen av dere kommet noe lengre?

Er dette reiser/utlegg med veldig mange vedlegg via Visma Attach, så kan det være årsaken.

Rune Karstensen11
CONTRIBUTOR ***

Nei

Oppgradert Enterprise Sync og kjørt resynk alt i HRM som support har foreslått. 

Men feilen oppstår igjen.

Hvorfor er tidspunktet i logginformasjonen en time forskjøvet i forhold til klokkeslettet det oppstår på?

 

 

 

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Visma Support - Visma Unique [mailto:support.reply.uq@visma.com]
Sendt: 21. mars 2018 13:18
Til: Karstensen, Rune
Emne: En sak har blitt oppdatert med en ny kommentar: 00409151 [ref:_00Dw0DG2L._5002X20gL95:ref]

 

Hei Rune Karstensen,  

Din sak har blitt oppdatert med en ny kommentar:

 

Saksnr: 00409151

Produkt: Visma.net Expense

Emne: E11 - SV: visma expense reiseregninger - ukjent feil har oppstått

 

Kommentar:

Kan du prøve å starte en resynk alt igjen i dag og ta en sjekk til i morgen om det fremdeles kommer feilmelding. Dersom det fremdeles kommer samme feilmelding så fin om dere sender feilmeldingen som da kommer som en kommentar i denne saken.

 

 

Du kan legge inn svar i saken enten via Visma Community eller ved å svare direkte på denne e-posten.

 

Vennlig hilsen

 

Therese Wium Jakobsen

Visma Support

Takk for info Rune!

Skjønner det er litt forvirrende for dere, men Expense Community i samspill med Enterprise HRM, er et annet sted ... bruk gjerne dette, da har du større sjanse til å utveksle diskusjoner med "likesinnede" 🙂

Dette Community er primært for Visma Lønn og Huldt & Lillevik kunder

https://community.visma.com/t5/Expense/ct-p/NO_UN_Enterprise_Expense

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi  har også begynt å få disse feilmedlingene nå. 

Veldig dårlig timing siden vi holder på å overbevise 5 ansatte om å ta i bruk systemet. 😞

 

 

av Gunnar Glendrange

Veldig fint om dere kan ta kontakt med support slik at vi kan få sett nærmere på problemene deres.

Vi vil legge ut generell informasjon så fort vi har. Foreløpig har ingen klar formening ennå, om når de oppstår. 

Rune Karstensen11
CONTRIBUTOR ***

I Fjell kommune har vi fått en del av disse "ukjent feil har oppstått"

 

Jeg ringte support men de ba meg sende inn melding til support.hrm@visma.no.

Det gjorde jeg men har ikke fått noe svar ennå. 

Under er skjermdump fra en annen av brukerne. Jeg la merke til at feilen oppstod kl 13:34. (Jeg kopierte ut skjermbildet kl 13:37 som du kan se på klokken)  Men i logginformasjonen stod det 12:34. Hvorfor det?

Er serveren(e) i en annen tidssone?

 

Vi fikk også tilsendt feillogg nr 868868_134265­_2018-03-19_10:07:39.299  fra en av brukerne  kl 11:25 etter at hun hadde prøvd å kontakte support. 

 

Et mønster som ser ut til å gå igjen for disse feilmeldingene er :

De begynner med 868868_134xxxxxxxx

Klokkeslettet på feillogg nr er 1 time tidligere enn når den ble vist på skjermen. 

De oppstår etter man trykker neste eller lagre. 

 

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"