Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Kan godkjente reiseregninger avvises/slettes igjen?

Hei

Kan reiseregningene som er godkjennes, tilbakesendes og/eller slettes?

Mvh

Morten Auen

6 SVAR 6
CONTRIBUTOR *

Re: Kan godkjente reiseregninger avvises/slettes igjen?

Vi lurer på det samme. 

CONTRIBUTOR *

Jeg tenker da på vi er adminstrator og lønnskonsulent hos et regnskpskontor

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Hei igjen.

Ingen svar på dette spørsmålet????

Mvh
Morten

CONTRIBUTOR *

Jeg har vært i kontakt med support hos Visma ang. dette i begynnelsen av mars og fikk da beskjed om at en reise som er godkjent i siste ledd ikke kan trekke tilbake og at det ikke kommer endringer på dette med det første. 

Så det ser ikke ut til at det er mulig for siste ledd å gjøre noe feil ved godkjenningen. 

Mvh Guru Sørli

Norsk Navigasjon Renovasjon AS

Det er riktig, når en reise er godkjent i siste "ledd" så kan den ikke lenger endres. 

Normal flyt (behandling) av reiseregninger er 2 "ledd": (avdelings)leder, deretter lønningskontoret.

Er noen transaksjoner uteglemt, kan disse føres på en ny "reise" i Expense, evt korrigeres direkte i lønn.

CONTRIBUTOR *

Hei, 

Hvis det viser seg at reiseregningen er feil - f.eks. ansatt har vært hos lege for uhell i arb.tiden.  Ansatt har lagt inn refusjon i Expense - gått igjennom alle ledd og er ferdig godkjent - MEN så viser det seg at forsikringsselskapet skal dekke dette utlegget for den ansatte- dette er kun ett eks. det kan komme flere situasjoner hvor det hadde vært fint med en mulighet å sende denne tilbake til den ansatte igjen som da kunne ha slettet den, så vi slipper manuelle korrigeringer i Visma lønn. Refusjonen vil stå i oversikten til den ansatte som ubetalt og om vi skulle kjøre en overføring av utlegg/ reiser på denne datoen igjen på ett senere tidspunkt vil den jo bli med over i lønnsregistreringen.  Det hadde vært bedre å ha muligheten til å overstyre "siste" ledd i godkjenningsflyten ( som er lønnsavdelingen) og sende den tilbake til ansatt igjen.