Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Kan godkjente reiseregninger avvises/slettes igjen?

av Anonymous

Hei

 

Kan reiseregningene som er godkjennes, tilbakesendes og/eller slettes?

 

Mvh

Morten Auen

6 SVAR 6

av Gunnar Glendrange

Det er riktig, når en reise er godkjent i siste "ledd" så kan den ikke lenger endres. 

Normal flyt (behandling) av reiseregninger er 2 "ledd": (avdelings)leder, deretter lønningskontoret.

Er noen transaksjoner uteglemt, kan disse føres på en ny "reise" i Expense, evt korrigeres direkte i lønn.

SOLHAG
CONTRIBUTOR **

av SOLHAG

Hei, 

Hvis det viser seg at reiseregningen er feil - f.eks. ansatt har vært hos lege for uhell i arb.tiden.  Ansatt har lagt inn refusjon i Expense - gått igjennom alle ledd og er ferdig godkjent - MEN så viser det seg at forsikringsselskapet skal dekke dette utlegget for den ansatte- dette er kun ett eks. det kan komme flere situasjoner hvor det hadde vært fint med en mulighet å sende denne tilbake til den ansatte igjen som da kunne ha slettet den, så vi slipper manuelle korrigeringer i Visma lønn. Refusjonen vil stå i oversikten til den ansatte som ubetalt og om vi skulle kjøre en overføring av utlegg/ reiser på denne datoen igjen på ett senere tidspunkt vil den jo bli med over i lønnsregistreringen.  Det hadde vært bedre å ha muligheten til å overstyre "siste" ledd i godkjenningsflyten ( som er lønnsavdelingen) og sende den tilbake til ansatt igjen.  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg har vært i kontakt med support hos Visma ang. dette i begynnelsen av mars og fikk da beskjed om at en reise som er godkjent i siste ledd ikke kan trekke tilbake og at det ikke kommer endringer på dette med det første. 

 

Så det ser ikke ut til at det er mulig for siste ledd å gjøre noe feil ved godkjenningen. 

 

Mvh Guru Sørli

Norsk Navigasjon Renovasjon AS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen.


Ingen svar på dette spørsmålet????

 

Mvh
Morten

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg tenker da på vi er adminstrator og lønnskonsulent hos et regnskpskontor

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi lurer på det samme. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"