Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Refunderte kredittkorttransaksjoner

av Anonymous

Er det en generell svakhet i Expense at refunderte beløp vises i transaksjonslisten med samme fortegn som belastningen? Altså at alt ser ut som debetbeløp? Dette er tilfelle på våre brukere.

9 SVAR 9

av Gunnar Glendrange

Hmmm. Nå klarer jeg ikke helt å følge deg ... kan du utdype mer er det fint!

En kredittkorttransaksjon er vel forøvrig en vanlig kostnad, eller tenker du på rene firmakort hvor arbeidsgiver betaler regningen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

I dette tilfellet er det rene firmakort, ja, men det er på en måte ikke poenget. Vi har Danske Bank Mastercard, og når brukeren holder på med en reiseregning, og åpner transaksjonslisten for å hente inn transaksjoner, så vises f eks krediterte flybilletter med samme fortegn og dermed helt likt som debit-transaksjoner. På utskriften fra banken er det selvfølgelig riktig med pluss og minus. Så dette handler om hvordan det ser ut for brukerne. Hvis de henter inn debet-transaksjonen, samt det krediterte beløpet, vil disse summere seg på reiseregningen, i stedet for å gå i null.

av Gunnar Glendrange

Visuelt vises det ikke så godt at utlegget betales av arbeidsgiver, nei. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Igjen, det er ikke om det dekkes av arbeidsgiver som er poenget. Poenget er at transaksjonen vises med feil fortegn. Pluss- og minustransaksjonene nuller ikke ut hverandre i transaksjonsoversikten, noe som er veldig lite oversiktlig for en som f eks reiser mye og har refunderte flybilletter. I stedet for å bli null, vil disse to transaksjonene bli summert hvis den ansatte velger å hente inn begge transaksjonene i reiseregningen.

av Gunnar Glendrange

Redd jeg ikke forstår hva du sikter til, dessverre. Har du sjansen til å legge med et skjermbilde f.eks - med forklaring? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vedlagte er et eksempel fra transaksjonslisten til en av våre kortinnehavere. De fire gulmarkerte beløpene er refusjoner/kreditbeløp. Det vises ikke for brukeren på noen måte. Det ser ut som vanlige debet-transaksjoner. Og hvis brukeren klikker disse beløpene inn i en Expense-rapport, vil de summeres opp som vanlige transaksjoner.

Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Siste kommentar går på at Expense ikke støtter negative verdier. Verken fra kredittkort eller manuell registrering. Det har vi aldri gjort, faktisk. Støtte vil komme - planen er Q2 neste år.

Olaf Mackenzie
CONTRIBUTOR ***

av Olaf Mackenzie

Hei Gunnar

 

Er dette iverksatt?  Jeg har også en del spørsmål fra folk som har mottatt refusjon på kreditkort og som ikke får det til å gå opp i expense.

 

Olaf

Mette Helene Solø1
CHAMPION **

Nå er det veldig lenge siden Q2 2019 og fremdeles takler ikke Expense negative verdier, som refusjoner på f eks Eurocard.

 

Dette er virkelig elendig at dere ikke har klart å rette opp i dette i løpet av 3 år!!! For dette problemet kommer nesten hver måned.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"