Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Visma Expense - bilagsnummer stemmer ikke

av Anonymous

Hei,

Er det flere enn meg som har problem med at bilagsnummer ikke stemmer på Expense? På forsiden på reiseregningen står det f.eks. bilagsnummer 1 kr 91,-. Men når jeg skal finne den kvitteringen ligger den som vedlegg nummer 8.

Noen som har en forklaring?

Mvh Oddny Vereide

6 SVAR 6

av Gunnar Glendrange

Du har et poeng der altså!  Nå må du scrolle.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja den er grei. 

Men om jeg (eller regnskapsavdelingen, revisor eller andre) ønsker å sjekke et enkelt beløp i ettertid, eller trenger kopi av en kvittering av ulike årsaker - så må man scrolle seg nedover x antall kvitteringer for å finne den rette. Man vet ikke i hvilken rekkefølge vedleggene ligge.

Tidligere var det referanse mellom reiseregningen og vedleggene, og jeg forstår ikke hvorfor dette er fjernet.

av Gunnar Glendrange

Tanken er at du ikke skal trenge referanse mellom transene på reiseregning, og selve vedleggene.

Av reiseregningen ser du hvilke transer som har vedlegg (binders).

På vedlegget ser du hvilken utleggstype som er bruk, og beløpet ... da har du all info du skal trenge for å kunne kontrollere, slippe og se på selve reiseregningen for hvert vedlegg.

Se hva du synes om det!  🙂

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Er det noe nytt i denne saken? Ser at vedleggsnummer er fjernet på forsiden. Men rekkefølge på forsiden stemmer fortsatt ikke med den rekkefølgen kvitteringene ligger i. Dette fører til at det tar mye lenger tid å kontrollere reiseregningene, og man må leite gjennom alle kvitteringer om man ønsker å sjekke i ettertid.

av Mina Røisland1

Hei!

 

Takk for tilbakemelding. Dette skal vi undersøke nærmere.

 

Mina/ Visma Software

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Har ingen forklaring, men samme "feil" hos meg også. Bilagsnr og vedleggsnr stemmer ikke overens.

Ser ut som dette har oppstått f.o.m 21.11 hos meg.

Samtidig forsvant alle kontonr knyttet til utlegg hos meg.Benytter en lønnsart til de fleste utlegg og har definert hvilke konti de skal mot  pr utlegg.

Hovedbokspostringer vistes heller ikke lenger på reiseregningen. Oppdaget dette da jeg skulle overføre reiseregningene til Visma lønn og alt stoppet opp. 

Måtte inn i Expense, instillinger og legge kontonummer inne på ny på alle utleggene, da fungerte det. Og nå vises hodvedboksposteringer på alle nye resieregninger.

Er dette kanskje noe som har skjedd i forbindelse med oppdateringen den 19.11??? 

Mvh Laila Eikemo 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"