Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

"Logging" av kjøreturer

av Anonymous

Hei,

Ser Visma skriver at det finnes tre ulike app-integrasjoner mtp "logging" av kjøreturer (hhv Quicklog, BilBuddy og ViaTracks). Har noen testet disse løsningene? Hvem fungerer best og er mest effektiv i bruk? Dette slik at man f.eks slipper å via innlogging til hver enkelt for å dele turene til Expense.

5 SVAR 5

av Gunnar Glendrange

Nå spør du om hva som må gjøres i ekstern løsning, altså bruk av et ikke Visma produkt/tjeneste.

Med bekjent må du "godkjenne / sende over kjøreboken" til Expense når det gjelder Quicklog og Bilbuddy, mens ViaTracks automatisk sender over kjøring som er tracket.  Siste betyr eksempelvis at tracket privat kjøring overføres (kan enkelt slettes i Expense). 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Men må man ha "doble" kjørebøker på alle løsningene? Altså at man først oppretter kjørebok i f.eks Quicklog som deretter må eksporteres til Expense, eller er det noen som kan sende data direkte til Expense uten å ha en egen innlogging med overføring av data?

av Gunnar Glendrange

Vi (Visma) har testet alle GPS aktører Expense er integrert med, og funnet alle gode (nevnte Quicklog, BilBuddy og ViaTracks). Således føler vi det er andre betraktninger enn selve bruken av tjenesten som bør avgjøre kundenes valg.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tester løsningen fra Abax (Quicklog) nå. Det er en enkel og rimelig løsning. Men man må på mange måter ha "dobbel" kjørebok. Da Abax først lager en kjørebok på www.kjørebok.no. Deretter kan du (f.eks en gang per måned) velge å overføre kilometer, passasjertillegg, bompasering etc til Visma.net. Det er først da (etter at man har overført transaksjonen) at det er mulig å importere turene på en reiseregning.

Skal også se om jeg får tatt en demo av BilBuddy etter at denne demoen er ferdig.

Hadde vært interessant om Visma har noen erfaringer og kan komme med anbefalinger, slik at vi slipper å teste alt?

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Har ikke erfaring med det selv men er også interessert i temaet. Quicklog er produktet til Abax. Har skjønt at man kan prøve den tjenesten gratis i 14 dager og at prisen deretter er kr. 99 per måned per bruker. Man kan f.eks. velge at appen logger all kjøring på hverdager fra 07-17. Turene blir da lastet opp til deres skyløsning. Derfra kan man merke av de turene man vil eksportere over til Vismas system. Alle turer får som standard "Arbeid" som formål men det kan selvfølgelig endres. En jeg snakket med sa at tjenesten ikke slo så godt an hos deres brukere men har man mye kjøring i jobb med egen bil kan det nok være en grei løsning vil jeg tro?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"