Mine områder
Hjelp
Vaagen73
PARTNER

A melding og byggekort

av Vaagen73

Mulig vi stamper litt i gjørma her, men hvordan løser man problemet med nyansatte via vikarbyrå som skal ha byggekort i Payroll? I H&L og VL er det enkelt, men i Payroll finner vi ikke en enkel måte å gjøre dette på. Må man virkelig kjøre en "blank" lønn på den eneklte ansatt for å melde de inn?

10 SVAR 10
johnerikjohnsen
PARTNER

av johnerikjohnsen

Dette begynner å brenne litt nå.

 

John Erik

 

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

av June K. Akselsen1

Har ikke sett at det har skjedd noe med dette. Problemstillingen er fortsatt svært aktuell - må finne en måte å innrapportere a-melding pr. ansatt på ansettelsestidspunktet. Vi har to lønnskjøringer pr. måned - må slette neste kjøring, opprette mal-kjøring - sende a-melding og opprette den siste kjøringen på nytt. 

johnerikjohnsen
PARTNER

av johnerikjohnsen

For enkelte bransjer er dette virkelig en skikkelig "showstopper". Det bør komme på roadmap kjapt.

 

John Erik

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Burde vært slik som i andre systemer, at man bare velger å sende en a-melding for arbeidsforhold. At Payroll tvinger en til å sende flere kjøringer på samme måned samlet når siste kjøring er gjort, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor 

Linda Wang
CONTRIBUTOR ***

av Linda Wang

Da krysser jeg fingrene for en enklere løsning, som ligger i baclog for Visma.net Payroll går raskere!

Og kunne sende kun ansattinfo, burde vært kun gjort med 2 tastetrykk: huke av for kun ansatt info + send inn 

Vaagen73
PARTNER

av Vaagen73

Ihvertfall ikke optimalt med å kjøre en blank lønn. Vikarbyrå, innleid arbeidskraft og byggekort don't mix ser det ut til.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Per i dag må dette gjøres ved å opprette en ekstra lønnskjøring, ref artikkelen her.

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Sende-a-melding-kun-pa-arbeidsforhold/...

 

Flere har ønsket seg en enklere måte å gjøre dette på, så dette ligger i backlog for Visma.net Payroll.

 

Mvh

Wenche

Vaagen73
PARTNER

av Vaagen73

Hvordan ligger vi an her? 

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Svaret på dette innlegget er jeg spent på. Antar det er en grei løsning for det i Payroll også. 

Vaagen73
PARTNER

av Vaagen73

Ikke helt ser det ut til.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"