Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Bestille skattekort 2023

av Eide Marianne

Hvordan får vi bestilt skattekort på nytt, når vi er kommet her til i lønnskjøringen, ved å gå på tidligere versjon av Payroll?  Noen som vet?

EideMarianne_0-1673002879772.png

 

17 SVAR 17
Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Jeg får heller ikke lastet ned skattekort for 2023, og jeg vet at det er endringer. Det ser vi på de som skulle hatt frikort, de trekkes skatt nå.

ToneLager
CONTRIBUTOR *

av ToneLager

Det er forsinkelser i Altinn, jeg har bestilt manuelt i Altinn, og det kommer heller ikke inn. Er ca 30 min jeg gjorde det.

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Jeg bestilte skattekort fra gamle versjonen kl 0745, fortsatt ikke skjedd noe.. Noen flere som venter på dette? Finner ikke noen feilmelding på Altinn heller..

Unni Eek
CONTRIBUTOR ***

av Unni Eek

Hei. Har skattekortene dukket opp hos deg? Jeg venter jeg også, og skal ut med lønn i dag. 

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

men når jeg går inn på Altinn står det at ingen har hentet skattekortet mitt enda, skulle det ikke vært oppdatert der at arbeidsgiver har hentet?

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

ja, nå er det i orden

 

Unni Eek
CONTRIBUTOR ***

av Unni Eek

Jeg fikk opp melding at ingen hadde endret skattekort siden forrige kjøring, som var i desember. Sjekker på de ansatte, og der er det fjorårets skattekort. Tenkte jeg fikk prøve en gang til å laste skattekort, men da står den bare å jobber igjen.

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Må vel være i orden når jeg får denne meldingen? (under fanen skattekort i den gamle versjonen):

Behandlet

Skattekortopplysninger oppdatert den 09.01.2023 kl 09:40.

Unni Eek
CONTRIBUTOR ***

av Unni Eek

Det burde det være. I gammel versjon hos meg står det at skattekort ble bestilt kl 10.30, så da får jeg vente litt til. Finner ingen feilmeldinger hos altinn, noen som vet hvorfor det tar så lang tid?

Camilla Fossedal
CONTRIBUTOR *

av Camilla Fossedal

Har forsøkt å bestille skattekort siden i går, og har fortsatt ikke mottatt noe her heller.

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Hvis du først klikker på fortsett, så skal du kunne veøge riktig steg.

 

Mvh Alexandra

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hei igjen,  nå skjønner jeg hvor du mener jeg skal trykke - på pilen oppe på tidslinjen og da får jeg velge.  Takk.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Jeg klikker på fortsett, og kommer da til steg for utbetaling og A-melding, betalingsrapport regnskapsfil, lønnsslipper...

Godkjent løsning
Alexandra McArthur Hoff
VISMA

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Du skal kunne klikke deg inn på lønnskjøringen. Klikk så Tilbake, eller på steget Se igjennom, så skal du kunne bestille skattekort på nytt.

 

Mvh Alexandra

Helga-Lise
CHAMPION *

Skal det ikke stå "inntektsår 2023" i ansattkortet om skattekort hadde blitt lastet ned som normalt? Får det ikke til å fungere her. 

Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Svarer på mitt eget innlegg. Plutselig virket det nå i ettermiddag. Om det er noen som har gjort noe i et system, eller at det var at jeg bestilte skattekort manuelt i Altinn nå som "utløste det", er ikke godt å si.  

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Jeg er vel på lønnskjøringen her?  Jeg får ikke velge tilbake, og kommer heller ikke inn på noe annet enn dette steg 2 av 4.  Jeg har løst det ved å bestille skattekort i tidligere versjon.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"