Mine områder
Hjelp
hr-b
CONTRIBUTOR **

Digital inntektsmelding - gradert fravær

av hr-b

Har registrert fravær i Calender med 50% syk (med sykemelding). I den digitale inntektsmedlingen er fraværsprosenten likevel satt til 100% på vedkommende, uten mulighet til å endre denne manuelt. I fraværsstatistikken blir det også beregnet 100% fravær. Noen som vet hvordan delvis sykemeldte skal registreres for at det skal bli riktig i rapportene, da spesielt i inntektsmeldingen?

8 SVAR 8
Camilla Oppegaard
CONTRIBUTOR ***

av Camilla Oppegaard

Kort innpå her om denne saken: Selv om fraværskoden er satt opp som nevnt i løsningen, fungerer dette ikke. Problemet er fremdeles at det ikke går an å legge inn prosentvis omsorgs- eller sykefravær da dette klusser til arbeidstid (37,5 t/uke).

Marita Småge Haukås
CONTRIBUTOR **

av Marita Småge Haukås

Hei, har dere fått løst dette problemet? Jeg har det samme nå i januar.

hr-b
CONTRIBUTOR **

av hr-b

Fikk ordnet det når jeg fulgte Nina2020 sine råd. Slettet fraværet og la det inn på ny for å få fram de rette kolonnene/linjene. Fikk dem ikke opp når jeg prøvde å endre det jeg allerede hadde lagret. 

 

 

 

Natalia2020
CONTRIBUTOR *

av Natalia2020

Hei! Da må du sjekke hvordan selve fraværskoden for syk er satt opp i calendar. 

Natalia2020_0-1697446205766.png

 

Godkjent løsning
Nina2022
CONTRIBUTOR **

av Nina2022

Hei, 

Alle gule felt må fylles ut:

Nina2022_0-1697445425588.png

 

hr-b
CONTRIBUTOR **

av hr-b

Det var løsningen på problemet mitt. Linjen viste ikke ved endring av registreringen, men den kommer opp ved ny registrering. Så jeg måtte bare slette og legge inn på ny. Takk for god hjelp 🙂

hr-b
CONTRIBUTOR **

av hr-b

Takk for svar 🙂 Ser jeg mangler den linjen med klokkeslett - hel dag .. osv. Kanskje der problemet ligger. Kommer den opp når du klikker inn i kalenderen?

hrb_0-1697445730422.png

 

 

Camilla Oppegaard
CONTRIBUTOR ***

av Camilla Oppegaard

Takk for innlegg! Vi har samme problem dessverre så tar veldig gjerne imot svar her!!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"