Mine områder
Hjelp
ruth-solvi
CONTRIBUTOR *

Distribusjon av lønnsslipper til ansatte i Visma.net.Payroll - Dagen før utlønningsdag

av ruth-solvi
Hei,
Kunden mener at lønnsslippen skal deles med de ansatte dagen før utlønning.
Er det mulig å sende ut lønnsslipper med en gang lønnskjøring er godkjent av kunden?
Er det noe vi kan gjøre med innstillinger?
Vet at om vi bruker det gamle grensesnittet, så blir lønnsslippene sendt ut med en gang!
Vil anta at gammelt grensesnitt vil utgå etterhvert, så da er vi like langt!
Har du et annet forslag til hvordan vi kan sørge for at de ansatte får lønnslippen en eller to dager før utlønningsdag?
Er det evt. noe systemutvikler vil jobbe med å utvikle?
Takk for tilbakemelding.
2 SVAR 2
Sandrahj74
CONTRIBUTOR ***

av Sandrahj74

Jeg skulle ønske at det var vi som kunne bestemme hva som skulle være standard for når lønnsslippene skulle sendes ut.  Da slipper vi manuelt å huske å generere  lønnsslippene for å få de ut tidligere enn det som er oppsettet i Payroll. 

Ørnulf Lindset
CHAMPION *

av Ørnulf Lindset

Hei, du kan velge å sende ut lønnsslippene manuelt i det nye grensenittet når tid som helst, fra steget Oppsummering, og også etter at lønnen er godkjent. Åpne lønnskjøringen og klikk på knappen "Generer og send" - så blir lønnsslippene sendt umiddelbart ved klikket. 

Det er imidlertid ingen fast innstilling som tillater å endre når automatikken slår inn. Men manuell utsending er fullt mulig. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"