Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Feriepengeliste - I morgen skal Visma skryte av Payroll på Visma Update

av Nils Fossum

Hei,

 

I dag og i morgen avvikles Visma Update Byrå Online og i morgen mellom klokken 09.00 og 09.50 skal Visma stolt vise frem Visma.net Payroll til ca. 560 deltakere i regnskapsbyråbransjen (proffene). Har de grunn til å være så stolte over dette lønnssystemet pr. i dag?

 

Mitt inntrykk etter å ha brukt det et par måneder er at det bør de absolutt ikke være! Jeg sitter dessverre mer med en følelse av å være pilotbruker på et uferdig produkt enn å ha en wow-følelse over hva Visma her har fått til siden denne lanseringen for ca. fire år siden.

 

Prøver nå å ta ut en feriepengeliste. Dette er en rapport vi er vant med å få ut fra alle lønnssystem, helt siden de (Huldt & Lillevik ML3) kom på markedet for en del tiårs siden. Skal dokumentere gjelden i balansen pr. 28.02.2021 med en liste fra lønnssystemet som viser at gjelden er korrekt og i tråd med lønnssystemets data. Klarer det ikke og mulig jeg bare er en klønete nybegynner. Det virker som om man må ta ut to rapporter og legge disse sammen. Det i seg selv er et stort tilbakeskritt. Men når årets rapport også tar med seg grunnlagene til neste lønnskjøring (mars 2021) begynner jeg å slite med å holde humøret oppe.

 

Hva tenker dere andre om denne problemstillingen? Og hva tenker dere om Visma.net Payroll som Vismas flaggskip av et lønnssystem for fremtiden? Visma ønsker ærlige og konstruktive tilbakemeldinger fra dere alle!

 

Mvh

Nils Fossum

1 SVAR 1
Lena Lorentzen1
CONTRIBUTOR *

av Lena Lorentzen1

Helt enig, systemet er dessverre ikke noe å skryte av

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"