Mine områder
Hjelp
VAKO
CONTRIBUTOR **

Frikort henting og avslutte arbeidsforhold

av VAKO

En videregående elv (hadde frikort) jobbet  til august. Hun flyttet pga studier og dermed burde vi avslutte arbeidsforhold - Men dette ble ikke gjort.

Hvordan kan jeg gjøre det- at arbeidsforhold slutte i august 2023? 

 

Hun har problem  i følge Skjermbildet  for fordelingen av 2023, for å ordner frikort.

  

 "Tidligere i år har dere dukket opp, men når jeg var inne i desember, da jeg måtte gjøre endringer angående min nye jobb i Tromsø, var dere borte slik at jeg ikke kan fordele penger på dere"

 

Har noe vært bort i dette og kan gi noe tips?

På forhånd takk

Videre stå det at hun må be oss hente frikort hennes først-

3 SVAR 3

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Hvis dere ikke har avsluttet arbeidsforholdet, skal dere dukke opp som arbeidsgivere hos Skatteetaten og hun skal kunne fordele friortbeløpet sitt til dere.

Men hvis jeg skjønner deg riktig, så skal hun ikke lenger arbeide hos dere og arbeidsforholdet skal avsluttes. Da skal dere legge inn sluttdatoen fra da hun faktisk sluttet. 

 

Mvh Alexandra

VAKO
CONTRIBUTOR **

av VAKO

Takk Alexander:)  Hun stå som inaktiv i visma payroll. Der er fordi forhold er avsluttet?

Problem hennes er  dette beskjed fra altinn " Hvis du ikke finner alle arbeidsgiverne dine her må du be dem hente frikort ditt forst"

VAKO_0-1704623557705.png

Hvordan kan vi hjelpe henne eller hvordan få vi hente frikort når arbeidsforhold er avsluttet?

 

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Hun står som inaktiv fordi arbeidsforholdet er avsluttet.

Hvorfor skal dere hente frikortet hennes når arbeidsforholdet er avsluttet hos dere?

 

Mvh Alexandra

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"