Mine områder
Hjelp
Jan-Rune Rafteseth
CONTRIBUTOR **

Generere og sende lønnsslipper på nytt

av Jan-Rune Rafteseth

Hva skjer om en i en tidligere lønnskjøring trykker "Generer og send" på lønnsslipper som allerede er sendt.

Jeg spør fordi jeg ser at det var mange som ikke hadde aktivert bruker i Visma.net ved første gangs utsendelse, men som har gjort det nå. Jeg må vel sende på nytt for at de nye brukerne skal få denne lønnsslippen i historikken sin.

 

Samtidig ønsker jeg jo at det ikke skal gå ut melding til alle om en ny utbetaling, som faktisk ikke er skjedd. Er det evt. hensiktsmessig å trykke "Generer og send" på tidligere lønnsslipp samtidig som man sender ut denne periodens lønnsslipp. Da skal jo det faktisk gå ut melding om utbetaling/lønnsslipp, og om det evt. går ut to varsler gjør ikke så mye.

5 SVAR 5
Jan-Rune Rafteseth
CONTRIBUTOR **

av Jan-Rune Rafteseth

Takker for tilbakemelding!
Det er dog fascinerende at Visma overlater det til et diskusjonsforum å besvare slikt. Har prøvd å finne svar i hjelpefunksjonen i Payroll uten hell.
Dette er jo noe man burde kunne finne et sikkert svar på fra de som lager systemet.
Support hos vår leverandør av systemet sier faktisk det motsatte av det som skrives her, at alle får nytt varsel ved ny utsendelse, uavhengig av om de også har fått tidligere. Og da blir man jo virkelig usikker.

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

av June K. Akselsen1

Du kan regenerere og sende ny slipp når du vil, det blir ikke sendt ut nytt varsel til de som allerede har fått varsel ved første gangs utsendelse. Har gjort det flere ganger - senest i dag. 

 

Astrid Vik
CONTRIBUTOR *

av Astrid Vik

Slik er det ikke hos meg.  Her får alle nytt varsel om det regenereres og sendes på nytt.

Astrid Vik
CONTRIBUTOR *

av Astrid Vik

Her burde man kunne velge ut enkelte ansatte.  Av og til skjer det også en korrigering på en ansatt før man sender banklisten, og da er det dumt å måtte sende ut varsel til alle ansatte om ny lønnsslipp.

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Enig 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"