Mine områder
Hjelp
Christine Christensen7
CONTRIBUTOR **

Historisk feriepengeliste

av Christine Christensen7

I Huldt & Lillevik var det ikke mulig å hente ut feriepengeliste historisk slik det er i Visma lønn.

Hvordan er den funksjonen i Payroll?

 

8 SVAR 8
rarnfinn
CONTRIBUTOR **

av rarnfinn

Hei,

 

Vi er nå ferdig med januarlønn 2023 og vi var så uheldig at noen personer sluttet hos oss i januar. Etter det jeg kan se har vi ikke lenger mulighet til å ta ut en feriepengeliste med korrekt saldo 31.12.2022? 

 

 I standardrapportene har vi rapporten som heter "Feriepenger", Den viser kun feriepenger tilgode i det øyeblikket rapporten skrives.

 

Kan evnt noen fortelle meg hvordan vi gjør dette?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei,  du kan gå I HMR Analytics, her kan du velge feriepenger / feriepengeliste og velg for 2022.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Beklager HRM  Analytics heter det🙂

rarnfinn
CONTRIBUTOR **

av rarnfinn

Hei og takk for svar Marianne.

 

Den listen viser heller ikke korrekt saldo på tidspunkt 31.12.2022. Den har ikke med de personene som sluttet i 2023 og fikk sine feriepenger utbetalt på januar 2023 lønn.

Christine Christensen7
CONTRIBUTOR **

av Christine Christensen7

Jeg har utbetalt sluttoppgjør på en ansatt på januar 2023, og når jeg tar ut rapport via standard rapporter, ligger ikke vedkommende der med beløp tilgode, men da på utbetalt som for så vidt stemmer.
Hvis jeg går inn på den fullførte kjøringen for desember og under Betaling og Rapportering (Andre rapporter) og velger feriepengeliste så kommer den ansatte opp der med tilgodebeløp (pr 31.12.2022)

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Det var jeg ikke klar over, ganske utrolig når den lar deg velge år 2022.

Godkjent løsning
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

I payroll kan man velge den rapporten for hver lønnskjøring også i ettertid så det er ikke lenger en utfordring. Det fremgår ikke av overskriften på rapporten når den er pr. så det må lagres som en del av filnavnet eller påføres med penn på utskriften.

Christine Christensen7
CONTRIBUTOR **

Tusen takk for svar Nils 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"