Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Hvordan legge inn når ansatte slutter med feriedager tilgode som er trukket i juni

av Anonymous

Jeg har en fast ansatt på månedslønn som har igjen 7 feriedager for 2019. Han fikk feriepenger, lønn og ble trukket 25 dager i juni. Nå slutter han, og har dermed krav på å få utbetalt disse 7 dagene. Hvordan løser jeg dette i payroll? 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Christine.

 

Det enkleste her er å endre ferieberegning for 2019 på den ansatte.

 

Gå til Calendar | Ferieberegning. Påse at det står Inneværende 2019 under Ferieåret på venstre side.

Hent opp aktuell ansatt og angi antall dager den ansatte skal trekkes for i feltet Ordinære dager under Opprinnelig saldo. Dersom han er trukket for 25, men kun skal trekkes for 18, endrer du antallet til 18.

 

Payroll vil da automatisk tilbakeføre det som ble for mye trukket i juni, og den ansatte får dette utbetalt i neste lønnskjøring.

 

For ytterligere informasjon/hjelp vedrørende denne saken. Vennligst ta kontakt med support på 

e-post skysupport@visma.com eller telefon 21 89 64 04.

 

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi startet med payroll i november, så årets lønnstrekkberegning ble gjort i Visma lønn. Jeg antar dette påvirker? For når jeg gjør som du sier, skjer ingenting på lønnsslippen.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Christine.

 

Jeg anbefaler at du tar kontakt med oss på support angående denne saken. 

Vennligst ta kontakt på e-post skysupport@visma.com eller telefon 21 89 64 04.

Du kan gjerne spørre etter meg eller sette v/Wenche om du sender en e-post.

 

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"