Mine områder
Hjelp
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hvorfor klarer jeg ikke å få til en regnskapsrapport med korrekt kontering?

av Nils Fossum

Har jobbet mye med lønn fra regnskapskontorbransjen siden 80-tallet men var likevel forberedt på at overgangen til et nytt lønnssystem skulle bli utfordrende. Men at jeg skulle bomme så totalt på hvor vanskelig det skulle bli, gjør meg nå ganske så frustrert. Dagens enkle problemstilling er denne:

 

Skal ha ut en regnskapsrapport som kan punches helt uten overstyringer inn i et økonomisystem. Den jeg får ut nå har feil beløp til kredit på driftskontoen (1920) og feil beløp til debet på skattetrekkskontoen (1950). Skattetrekket dobles begge veier på disse to kontiene. Må jeg gi opp med et slikt oppsett? Minner om at systemet ble lansert på markedet for over 4 år siden. 

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Takk @Anne Randi Enger1 🙂 Ditt tips om å fjerne konteringen fra lønnsart 90050 "Sum forskuddstrekk" var det som skulle til for å løse problemet.

Siv Saxerud
CHAMPION *

av Siv Saxerud

Det gjorde det hos meg også, det var pga av autopay avtalen, tidligere var skatt satt opp som manuell, da avtalen gikk igjennom så ble det dobbeltføringer. Kan det ha skjedd for din del også? 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"