Mine områder
Hjelp
Helga-Lise
CONTRIBUTOR ***

Overføring av ferie til 2022

av Helga-Lise

Hei,

"Arbeidstaker kan inngå skriftlig avtale med arbeidsgiver om overføring av feriedager på inntil 12 virkedager (2 uker) til påfølgende ferieår jfr. ferieloven § 7 (3). Dette er altså noe begge partene må være enige om, og ingen av partene kan i utgangspunktet kreve slik overføring."

I SAP søkte arbeidstaker direkte i systemet om overføring av ferie til neste år. Søknaden gikk til leder. Dermed så hadde man skriftlig avtale om overføring av ferie. Finnes dette i Payroll?

6 SVAR 6
Helga-Lise
CONTRIBUTOR ***

av Helga-Lise

Enig i at det virker litt unaturlig med avtale siden dagene automatisk overføres. Men det skal helst inngås avtale. Derfor spørsmålet. Ville vært naturlig av Payroll hadde støtte for dette på en smidig måte. F.eks at arbeidstaker måtte søke via Employee, og arbeidsgiver godkjenne. 

av Elisabeth Pretzinger1

Enig i det. 

av Wenche_Jacobsen (Oppdatert ‎23-11-2021 07:59 av Wenche_Jacobsen VISMA )

Hei Helga-Lise.

Vi har dessverre ikke støtte for dette i Visma.net Payroll.

Mvh

Wenche

Blir da ikke dagene som den ansatte har tilgode, overført til nytt år automatisk? Må disse legges inn manuelt?

Hei Elisabeth.

Feriedagene blir overført, men spørsmålet overfor gjaldt mulighet for å opprette en avtale om overføring direkte i systemet, og det har vi ikke.

Mvh

Wenche

Det var det jeg trodde og da trenger man jo ikke i utgangspunktet en avtale. Vil jo tro at de aller fleste vil ha de resterende dagene overført.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"