Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Sluttoppgjør - feriepenger

av Eide Marianne

Jeg har en ansatt som sluttet 31.mai.  Jeg la inn sluttet dato på ham, jeg registrerte lønn for mai med transaksjonsdato i mai, og la inn lønnsart for sluttoppgjør.  Da utbetaler den alle feriepengene, men ikke feriepengene av det som er utbetalt denne lønnskjøringen med transaksjonsdato i mai.  

Synes dette er rart, og ser ikke helt hva jeg skulle gjort annerledes for at også feriepengene av lønn for mai skulle komme med.

Noen som har erfaring her?

5 SVAR 5

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Hva er transaksjonsdato på lønnsarten for sluttoppgjør?
I utgangspunktet skal sluttoppgjør også ta med lønn for inneværende måned.

 

Mvh Alexandra

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hei, er det fortsatt slik at dato for sluttoppgjør må han en senere dato enn lønn som er lagt inn, for å få med feriepengene på inneværende måned?

Mona K Espeland
CONTRIBUTOR *

av Mona K Espeland

Hei. Har hatt samme problem. Ser nå at sluttoppgjør på to som sluttet 31.01.24 må ha dato 01.02.24 for å få med feriepenger for januar. (jeg kjører etterskuddslønn)

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Ja, men jeg kjører lønn nå for februar (timer for januar), har her en som sluttet 2/2.  På ham la jeg inn  en transaksjon med dato 1.februar, samt at jeg legger inn sluttoppgjør med dato 1.februar og da kommer feriepengene for denne februar transaksjonen også med.  Så da tenkte jeg umiddelbart at det gjerne var fikset.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Hei,

Alle transaksjonene på ham i denne kjøringen er lagt inn med transaksjonsdato i mai 2023.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"