Mine områder
Hjelp
LNO
CHAMPION ***

Sykefravær totalt og pr bedriftsnummer

av LNO

Er det noen som vet hvordan man enkelt tar ut sykefraværet i % i Calendar/HRM pr bedriftsnummer?

Hvis jeg bruker rapporten Refunderbart fravær og velger kodene jeg vil ha med, så kommer ikke %-vis fravær med.

Jeg skjønner ikke hvorfor Payroll nå 3 år etter at jeg tok det i bruk, fremdeles ikke har på plass de rapportene som var i HL - som var superenkle å bruke.

 

 

4 SVAR 4
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Også fortvilende at vi fortsatt må korrigere manuelt for ferie og permisjoner, for å få frem riktig sykefraværsprosent.

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei

Stemmer det at det som kommer ut i excel-fila ikke er formattert som tall, slik at jeg ikke får regnet på gjennomsnitt pr kjønn og avdeling? Tips til hvordan jeg får omformattert?

Hvorfor utskrift til excel med "data" som må bearbeides?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei,

Dette spørsmålet var sikkert ikke ment til meg🙂, jeg kan ikke svare på dette.

Godkjent løsning
Hilde Winsnes
CONTRIBUTOR *

av Hilde Winsnes

Jeg bruker rapporten Fraværsstatistikk som gir fravær i %, men savner mulighet til å gjøre utvalg på avdeling/kjønn på denne. Det var et valg i HL. Vi er bla. pålagt å innrapportere tall fra Fraværsstatistikk pr. kjønn og internt bruker vi pr. kostsenter (evt. kunne Tags være brukt)

Jeg er helt enig i at flere av fraværsrapportene fra HL burde vært på plass for lenge siden.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"