Mine områder
Hjelp
Elin Fuglstad2
CONTRIBUTOR **

Tilleggskjøring bonus

av Elin Fuglstad2

Vi har to faste lønnskjøringer i måneden. Timelønnede for måneden før den 10. og fastlønnede den 20. Nå skal jeg betale ut bonus til noen den 8. februar. Opprettet da en ny lønnskjøring med utvalg på ansatte og med lønnsart "Bonus". Har registrert inn all bonusen, men ser da at de som er med på denne kjøringen, ikke blir med på den faste lønnskjøringen for februar. Hvordan skal jeg få med de faste artene som ikke er med på ekstrakjøringen, i den ordinære? Skulle også gjerne unngått trekk til forsikring og annet på tilleggskjøringen, men da må jeg vel inn og stoppe trekkene for så å starte dem igjen.

6 SVAR 6
Elin Fuglstad2
CONTRIBUTOR **

av Elin Fuglstad2

Etter å ha spurt på chat, på mail og endelig med hjelp over teamviewer, fikk jeg endelig tilbakemelding fra support om at én lønnskjøring i en måned må avsluttes før man får opp de samme ansatte i en ny lønnskjøring. Veldig forundret over at support ikke kunne gi et raskt svar på at det er slik systemet fungerer. Jeg har bedt dem opplyse om dette i internt slik at de kan svare andre som lurer, og i Community. Det skulle de gjøre.

Elin Fuglstad2
CONTRIBUTOR **

av Elin Fuglstad2

Jeg endret nå til alle ansatte og begrenset med lønnsart bonus. Da forsvant den ordinære kjøringen jeg har opprettet med utbetaling 10.02.23. 

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Da er det nok best å ta kontakt med support 😮

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei - jeg kjører ekstrakjøring med utlegg fra Expense, og da velger jeg alle ansatte, ikke bare ett utvalg. Det du legger inn av transaksjoner kommer da med, og ikke det andre. Kan du prøve om det virker bedre enn å ta utvalg på ansatte?

Elin Fuglstad2
CONTRIBUTOR **

av Elin Fuglstad2

Hvis jeg legger inn alle ansatte og ikke begrenser på lønnsart som skal med, kommer alle faste transer (og variable som er lagt inn og skal med på ordinær lønn) med på bonuskjøringen? Er ikke meningen at fast lønn for eksempel, skal betales ut allerede 8. februar. Kan man ikke kjøre en ekstra kjøring før alle de ordinære kjøringene i måneden er gjort?

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei, jeg mente å ikke begrense ansatte, men begrense på type lønnsart. Når jeg kjører expense/utlegg så velger jeg Expense. Og da kommer ikke alt det andre med, også kommer alle ansatte med på neste kjøring. Kan det være kombinasjonen av utelate ansatte som gjør at du ikke får dem med på hovedkjøringen?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"