Mine områder
Hjelp
Jon Harald Tune
CONTRIBUTOR **

Timelønn - håndtering av lønnsøkning

av Jon Harald Tune

Vi har et stort antall ansatte som er timelønnede. Fra 1.5.2022 øker timelønna med 4 kroner pr time i henhold til endring i tariffavtalene for frontfagene. Visma Payroll tar ikke høyde for at ansatte er timelønnet, og alt må regnes om til månedslønn. En del av disse jobber 37,5 timer pr uke, mens andre er på skiftløsninger og jobber 36 timer pr uke. Dvs. at dette må regnes om individuelt.

 

Dette er en håpløs ordning. Det burde være mulig å justere timelønn slik at månedslønn blir oppdatert. Dette gjelder langt flere enn vår bedrift. Store deler av byggenæringen og industrien opererer med timelønn. I Hult & Lillevik tok denne jobben noen få minutter. Nå setter vi av dagen...

4 SVAR 4

av Alexandra McArthur Hoff

Hei 🙂

Timesatser jobbes med nå. Blant annet så kommer støtte for flere timesats felt i Q2 og det ses også på muligheten til å åpne opp dagens "timesats" felt for å kunne redigere den direkte uten å gå gjennom månedslønn. Sistenevnte har det ikke kommet noe estimat for når blir gjort enda.

 

Mvh Alexandra

Sølvi Øglund
CONTRIBUTOR *

av Sølvi Øglund

Timelønnede MÅ de bli bedre på! Det  tok  meg i 1 time H&L på en lønnskjøring. Nå tar nå en halv dag. Ikke får jeg lagt inn skattetabell for 4 uker . Kun mnd lønn og skattetrekket blir mindre! Må legge inn ekstra skatt på de ansatte.

Har nettopp opprettet ønske om å kunne velge skattetabell per antall uker. Gi ønske en like dersom du også ønsker det 🙂

https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-Payroll/Mulighet-til-a-velge-tabelltype-for-skattet...

 

Med vennlig hilsen
Ivar Helgeland
Senior Systemkonsulent
Dataplan
tlf 98 99 99 80
Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Helt enig i at dette er håpløst!

Ønsker meg Huldt & Lillevik tilbake, angrer på at vi byttet til Payroll.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"