Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Timelønnede i militærtjeneste - feriepengegrunnlag

av Eide Marianne

Jeg har ansatte, på timelønn, som i perioder er innkalt til militærtjeneste, da utbetales ikke lønn.  Hvordan løses dette med at feriepengegrunnlaget blir justert tilsvarende beløpet de ikke får lønn for ved dette fraværet?  Det er løst når det gjelder fastlønnede, men vil gjerne ha en lettvint løsning for timelønnede hvor vi bare kan justere feriepengegrunnlaget.  Noen som har erfaring her?

8 SVAR 8
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Noen som har forslag til løsning her når det gjelder de timelønnede?

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Hvordan løser dere dette for de fastlønnede? Jeg har prøvd å opprette lønnsart basert på 108040 og ny kode i Calendar med ny lønnsart. Dette får jeg ikke lagret. Får feilmelding : "Kan ikke lagres pga konfigurasjonen knyttet til Tilleggsinformasjonen for noen av de tilkoblede lønnsartene." Jeg har slettet det som lå på Tilleggsinformasjonen på lønnsarten. Det hjalp ikke.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Da jeg gjorde dette i 2021 opprettet jeg Lønnsart 108021 - fravær for militærtjeneste, kopiert fra 108020 (ser denne nå er erstattet av 108040, så da må du sikkert bruke den) og tok bort haken for feriepengegrunnlag.  Opprettet så ny fraværskode MP2 trekk fra militærtjeneste, kopiert fra MP og la inn den nye lønnsarten 108021 på denne.

(Jeg fikk tips fra LNO i Community)

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Takk for raskt svar. Men det er akkurat dette jeg prøver å gjøre. Det blir ikke godkjent. Du gjorde ingen andre endringer?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Nei, kan ikke huske å ha gjort det, slik ser det ut under tilleggsinformasjon hos meg;

EideMarianne_0-1687424861700.png

Kan ev. sende deg bilde av hver fane på lønnsarten om du ønsker.

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Veldig merkelig. Kanskje jeg skal prøve å basere meg på 108020 i stedet og se om det går bedre. Ser ut som eneste forskjellen er innberetningstidspunkt som er endret fra utbetalingsmåned til lønnskjøringsmåned. (som jo er det samme egentlig)

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

Det gikk faktisk bra. Baserte ny lønnsart på 108020 istedet for 108040. Det er ikke alt man skal forstå....

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Jeg gjorde dette i 2022, ikke 2021.  Begynte med Payroll i 2022.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"