Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Utbetalingsdato

av Eide Marianne

Hei,

 

Bare en liten OBS.  Ved utbetaling av lønn nå i januar var lønnsutbetalingsdato på alle lønnskjøringene blitt 8. i måneden.  Vi har 10. i måneden som utbetalingsdato, og da manuelt endret på de månedene hvor 10. kommer på en lørdag/søndag.  Jeg oppdaget dette for sent, så nå får alle lønn 8.januar i stedet for 10. januar, godt det var "riktig vei".  Jeg vet ikke hvorfor Payroll har endret dato fra 10. til 8., eneste jeg kommer på er at desember lønnen ble utbetalt 8., om det er den systemet har tatt utgangspunkt i for 2024.

7 SVAR 7
Marianne_Gjerde
CONTRIBUTOR ***

av Marianne_Gjerde

Jeg opplevde akkurat det samme. I tillegg kom det opp bare noen få av månedene for 2024, så måtte inn i gamleversjonen for å sjekke. Der lå alle månedene, men med feil datoer. Endret de i gamleversjonen, men da ble det helt kaos i nyversjonen. Der ligger det nå flere lønnskjøringer på noen av månedende, og det mangler for en måned. Krysser fingrene for at det bare er noe som henger og at det blir rett før neste lønnskjøring. Noen andre som har opplevd det samme eller har en løsning?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Jeg har, som sagt også vært inne i gammel versjon og endret på lønnsdatoene for 2024. Det ser fortsatt greit ut, men det jeg ser nå er at i ny versjon nå ligger utbetalingsdato med 9.hver måned (skal være 10.), som er det jeg har lagt inn i gammel versjon for februar utlønningen.  Så det ser ut til at planlegger faste lønnskjøringer i den nye versjonen påvirkes av dato for forrige/neste lønnsutbetaling.  Håper Visma ser på dette, når de nå ser at vi er flere som får feil her!

Alexander Nielsen
CONTRIBUTOR ***

av Alexander Nielsen

Hos oss er utbetaling den 25 hver måned. Men hele 2024 var endret til den 20. ?!
Og jeg sjekket at innstillingene fremdeles sa den 25.
Så jeg måtte inn og endre alle måneder. Og som vanlig endre til siste dag før helg i de månedene lønningsdag havner i helgen.

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Det kan høres ut som om du har endret dato på alle faste lønnskjøringer, ikke kun den ene i desember.

Dette kan du rette opp under Innstillinger | Lønnskjøringsplanlegger.

 

Mvh Alexandra

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Nei, det har jeg ikke.  Jeg har pleid å endre i januar hvert år for hele inneværende år, men glemte å gjøre det nå i januar.  Har gjort det nå for hele 2024.  

Håper vi snart kan slippe denne manuelle justeringen, at systemet klarer å hensyn ta ikke virkedager.

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Takk for tipset! 

Det ene selskapet var ok for utbetalingen var 20 i desember. Men det andre som har utbetaling 25. hver måned, var hver lønnsutbetaling i 2024 endret til 22. fordi det var utbetalingsdatoen i desember 😮

Skjønner ikke hvorfor systemet skal gjøre dette

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Bare hyggelig🙂

Nei, det er ganske merkelig.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"