Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Deling av rapporter i det nye Severa-grensesnittet?

av Anonymous

Hei,

Er det noen som vet hvordan man deler rapporter i "nye Severa"/det nye brukergrensesnittet?  Hvis jeg oppretter en rapport blir den bare "egen" (og jeg kan tilsynelatende ikke endre angivelsen om at den er "egen").  Jeg må inn i rapportgalleriet i gamle Severa for å kunne angi at den skal være delt (så det er ikke noe i veien med rettighetene i den forbindelse).  Er det kanskje funksjonalitet som ikke er flyttet over på nytt grensesnitt ennå?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Dersom du ikke får opp alternativet for at rapporten kan være delt vil jeg tro at du ikke har adgangsrettigheter til å dele rapporter og dashboard. 

Du kan sjekke dette på profilen din og adgangskontroll. 

Dersom du har rettigheter til å dele en rapport finner du dette valget: 

delt rapport.PNG

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ref. det jeg skrev om at jeg ikke trodde dette hadde noe med bruker-rettigheter å gjøre, ettersom jeg kan dele rapportene fra Severa3/det gamlegrensesnittet.

 

Når jeg sjekker det på min bruker profil (som er i Severa3), så ser det ut som jeg har rettigheter til å dele...se vedlagt bilde.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hmm.... Det var rart.

Kan du melde inn dette til din partner/ support med informasjon om brukernavnet ditt og hvilket firma det gjelder så kan vi undersøke hvorfor du ikke får lov til å dele rapporter. 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Herved utført, rapportert inn til Azets og fått tilbakemelding om saken er sendt til Visma og at dere ser på det.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Etter en del mislykkete forsøk hvor Visma Kundestøtte prøvde å få tilgang til mitt skjermbilde bl.a. pga at de prøver kl. 06.00 om morgenen (de kan visst ikke logge inn som meg?) - så virker det som om det har løst seg av seg selv.  Dette enten som resultat av en oppdatering av systemet eller en endring av vår konfigurasjon.  Jeg har nå også mulighet til å dele en rapport via "Lagre som"-dialogen i det nye grensesnittet, og det er fint - så slipper jeg å måtte gå innom det gamle grensesnittet for å gjøre det.

...så da er dette ok 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"