Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Endre forbindelser

av Anonymous

Hei! Når vi får nye oppdrag hos oss, så blir disse registrert med et prosjet nummer. Prosjekt nummeret følger prosjektet hele veien. Det blir også selvsagt registret en forbindelse knyttet til dette prosjektet. Men underveis i prossessen kan forbindelsen endre seg. Prosjekt nr er det samme hele tiden, mens forbindelsen endrer seg.... Feks så er det et rederi som bestiller og blir dermed registrert som første forbindelse. Men videre i prossessen så er det et verft som tar over, og som da blir den nye forbindelsen.... Men vi får ikke endre forbindelsen underveis i prosjekttiden...

Er det en mulighet å få gjort dette på?Eller forslag til andre måter å for eksempel registrere flere forbindelser på samme prosjekt....

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, det går! Så bra!! 🐵 Kan en endre forbindelse etter at en har registrert timer på prosjektet også? Eller er den låst da? (Ser den låser seg etter det er sendt ut faktura)

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Per idag må man først oppheve godkjenning og deretter flytte timene som er ført på prosjektet til korrekt prosjekt med korrekt forbindelse. 

Det er fullt mulig å endre prosjekt både i timeregistreringen og i timegodkjenningen, men forbindelse på prosjekt kan man ikke endre så fort det har vært transaksjoner på prosjektet. 

Det er mange ønsker på en endring i rutinen, så dette gjør vi endringer på. 

 

Når det gjelder mal kan man endre forbindelse. Det er bare å velge en annen forbindelse under prosjektinformasjon.

 

 

Mvh

Tonje

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

En liten ting til...; Dersom en ønsker å opprette et nytt prosjekt og en vil bruke malen, får en opp denne teksten "Bruk eksisterende prosjekt som mal for å opprette et nytt prosjekt. Legg inn prosjektnavn og velg hva du ønsker å overføre til nytt prosjekt. Prosjektet kan også redigeres som man ønsker etter opprettelse." Men her er det ikke mulighet for å endre forbindelsen heller... Dvs at en ikke kan bruke mal dersom en skal opprette et nytt prosjekt, men med en annen forbindelse...?! Det står jo at prosjektet kan redigeres som man ønsker etter opprettelsen, da bør jo det også gjelde forbindelsen...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

ok.

Men la oss si at en har registrert feil forbindelse på et prosjekt, og det er ført timer der... Er det ikke noen mulighet for å endre forbindelsen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

I det nye grensesnittet som vi jobber med blir det endringer på dette slik at man kan endre forbindelse på fakturautkastet.

Vi håper det er klart i Q4, og vi vil etter sommeren ha flere sesjoner der vi vil gi dere innføring i endringene. 

 

Mvh

Tonje Fineide

Produktsjef Visma Severa

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen! Er det skjedd noe nytt ang dette? Er nå i en situasjon der jeg skal opprette et prosjekt, da de ansatte er startet å jobbe med det, men det er enda ikke avklart hvem kunden (forbindelsen) er... Så da er jeg i en liten knipe... . Jeg kunne jo registrert oss selv eller noe, men siden vi ikke kan endre forbindelsen etter at det er startet å føre timer på den, får jo vi ikke endret det etterpå.... eller?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Heisann!

Dette er for oss også en veldig stor utfordring.

Håper dette kommer på plass veldig snart; dette da vi nå må opprette nye prosjekt (som i realiteten er det samme), kun for å endre kunde.. Man sitter da med prosjektregister som blir veldig vanskelig å holde oversikt over.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ingrid!

Per idag er det ikke mulig å endre forbindelse på prosjektet når prosjektet har fått transaksjoner på seg.

Det er flere som har ønsket dette, og er meldt inn til utvikling som ønske om forbedring.

Mvh

Tonje Fineide

Produktsjef, Visma Severa

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"