avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"

Faktura fra VPM til AutoInvoice eller VB?

Vi tok i bruk VPM 01.01.2020. Da systemet og integrasjoner ble satt opp i fjor høst, ble det satt opp integrasjon av faktura fra VPM slik at disse sendes til Visma Business og deretter ut til kunde via AutoInvoice.

Dette har imidlertid skapt mye krøll for oss, da integrasjonsløsningen mellom VPM og VB her er mangelfull og sårbar for feil. Noen av problemene vi har hatt er:

• Fakturasynk har stoppet helt opp pga. manglende matchende verdi i betalingsbetingelser (kan velges fritt i VPM, men hver enkelt verdi (14, 30, etc.) må legges inn manuelt i VB).
  • Tilbakedatering av fakturadato (f.eks. til slutten av forrige måned) skaper kluss, da fakturadato er et felt som ikke kan overføres fra VPM til VB.
  • Det er ikke mulig å overføre fakturamalen/oppsettet fra VPM til VB. Krever manuell innleggelse av fakturaformular og alle felt som skal være med i VB. Kan lett medføre at verdier man legger inn i fakturaen i VPM (slik som f.eks. ordrenummer m.m.) ikke blir med over til VB.
  • Generell mismatch mellom faktura som genereres inne i VPM og i VB.

I og med at integreringsløsnignen av faktura mellom VPM og VB for vår del har fungert med noe blandede hell, lurer jeg på hva andre har gjort her. Har forstått det slik at det går an å sende faktura direkte fra VPM til AutoInvoice uten å være innom VB. Bakdelen med dette er at det da (mest sannsynlig manuelt) må leses inn en fil/fakturalogg til VB med jevne mellomrom for å få oppdatert regnskapstallene.

Noen som har erfaringer her og meninger om hva som er beste praksis?

1 SVAR 1
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Sv: Faktura fra VPM til AutoInvoice eller VB?

Vi har slitt med mye av det samme, og har bla. brukt en del tid på å endre fakturamalene i VB. Likevel er det åpenbare felter som ikke matcher. 

Pr i dag sitter vi med en god løsning for timeføring og fakturering, men sliter med en dårlig kombinasjonsløsning inn mot VB. 

Vi vurderer også å gå på en ren VPM-fakturering, og bare overføre dataene til VB, men har ikke landet ennå.