Mine områder
Hjelp

Hvordan indeksregulere alle priser i Visma.net Project Management?

av SiljeMedlie-Estil

Hvordan indeksregulere alle priser i Visma.net Project Management?

 

Setter pris på snarlig svar fra Visma 🙂

2 SVAR 2
T Kroglund
PARTNER

av T Kroglund

Det som er mulig i forbindelse med prisjustering i dag er:
Man kan justerer prisene på det "globale" produktregistret i PM - man kan oppdatere basert på enkelte produkter og produktkategori.

Det samme kan man gjøre med produktkostnad

 

Man kan justerer prisene i prislistene på tilsvarende måte, for de som har avansert prisliste. For de som ikke har avansert prisliste, må prisendring gjøres manuelt i hver prisliste.

 

Man kan utføre prisendring på alle prosjekter som benytter prosjektspesifikke priser. Viktig at produktene i prislisten på prosjektet henter pris fra "prosjekt" og ikke produktregister

 

Det mange har i dag, er repeterende ordrer basert på de prislistene man har. Saken er den, at når man gjennomfører en prisendring som beskrevet ovenfor, blir ikke prisene på de tjenesten som er er åpen på repeterende ordre oppdatert. I mange tilfeller er det snakk om at man har mange hundre ordelinjer som må oppdateres manuelt da de ikke blir oppdatert når man gjennomfører en prisjustering.

 

Det vi trenger er en rutine som gir muligheter til å kunne oppdatere prisendringene på de åpne ordrelinjene.

 

av Michal Ziomek

Hei Silje 😀
Dessverre  er ikke mulig å indeksregulere alle priser i Project Management. I dette tilfelle jeg anbefaler å legge det som en idee her på vår Community side.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"