Mine områder
Hjelp
Asgeir Karlsen
CONTRIBUTOR *

Kostnad ved jobbtyper

av Asgeir Karlsen

Hei

 

Vi har forskjellige avdelinger som jobber med samme prosjekt og der av forskjellige jobbtyper. Men når kostnader registreres i prosjekt så er det utifra lønna til den ansatte. Eksempel så har vi en dyr maskin som brukes og der er kostnaden selvfølgelig høyere. men det kommer ikke frem i økonomibildet på prosjektet.

 

Hear noen tips der?

3 SVAR 3
Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Hej.

Som jag förstår det så har du kostnaden satt på den anställde i anställningsregistret. Men var eller hur har du satt upp maskinen? Är maskinen också en "anställd" eller en egen arbetstyp, eller båda och?


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Asgeir Karlsen
CONTRIBUTOR *

av Asgeir Karlsen

Hei.

 

Den ansatte er registrert med sin kostnad i ansattregistret. Maskinen er kun registrert som jobbtype med kostnad pr time. Så jeg har ett ønske om å få både maskinen og ansatte som kostnad for å få ett reelt bilde på kostnadene våre.

Mikael Björk
PARTNER

av Mikael Björk

Om du vill registrera maskinen i efterhand så är det enklaste nog att lägga upp en produkt som heter vad maskinen heter och lägger till de timmarna under Avgifter och övriga kostnader.

 

Jag gjorde denna produkt

01.png

Sen registrerade jag tiden under Avgifter och övriga avgifter

02.png

Efter att också registrerat 8 timmars konsult på vanligt sätt med 500kr i kost/h så fick jag fram enligt nedan. Då ser du arbetskostnaden på 8 x 500 = 4000 och sedan Övriga kostnader (maskinskostnad) med 8 x 800 = 6400.

 

Är det var du hade tänkt dig? Eller missuppfattar jag det hela?

 

03.png


_______________
Mikael Björk
VD / CEO
Traventus AB



Customer Success Partner of the Year
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"