Mine områder
Hjelp
Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***

Noen som kan hjelpe?

av Jens Sjöberg

Hei,

 

Lurer på om det er noen av dere som vært borte i denne feilkoden, som gjort at sync av faktura fra PM til VFN har stoppet opp i en måned:

 

Failed to synchronize data! Failed to sync Severa.Entities.Item from batch 004955, line 2 to Severa! Currency is not valid and/or not allowed to change the currency.

 

Har ikke fått noen hjelp av Visma eller Vitari (Visma-partner), de klarer ikke å finne feilen...

2 SVAR 2

av Michal Ziomek

Hei Jens 😀
Denne feilmeldingen kommer opp når prosjekt er kjørt i NOK og kostnader er i EUR. For å ha det mulig å kjøre prosjekter i  denne scenario må man kjøpe Multicurrency modulen i PM.

Jens Sjöberg
CONTRIBUTOR ***

av Jens Sjöberg

Ok. Jeg har ikke noe ønske om å betale mer for software nei. Hvis dette er tilfelle, så er det noe som veldig sjelden skjer. Mulig vi vurderer det senere. Men, akkurat nå er jeg mest opptatt av å finne en løsning på det. Har ikke kunne sende ut fakturaer siden 1 oktober (med mindre jeg har gjort dobbelt arbeid, og det er jeg ikke så interessert av), siden alt stopper opp.

 

Hvis jeg forstår det riktig har jeg en leverandørfaktura i VFN, som ikke kan synces med PM fordi fakturaen er i Euro, mens prosjektet i VFN er i NOK. Hva konkret skal jeg gjøre sånn at faktura-flow funker igjen? 

 

Når jeg tenker meg om har vi hatt flere prosjekter tidligere med utenlandske underleverandører, og det har aldri skapt noen problemer. Rart at dette skjer nå.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"