Mine områder
Hjelp
mawidd
CONTRIBUTOR **

Ny prisliste: dato for registrering av liste og dato for når timepris skal gjelde fra

av mawidd

2018, nytt år og ny prisliste skal legges inn. De nye timesatsene skal da gjelde fra 01.01 men når jeg prøver å opprette ny prisliste (både standard prisliste og prosjekt/kundespesifikke) så får man ikke lov til å "tilbakedatere" fra-dato..! Dette selv om ingenting i nytt år er fakturert, ei heller er det opprettet fakturautkast som innehar timer ført i 2018. Timeprisene er ikke justert flatt med kroner eller %, men individuelt for den enkelte medarbeider/bruker. Hvordan løses dette? Slik jeg forstår det vil nå prosjekter med timer registrert før oppdatering av prisliste(r) følge gammel timesats, mens timer registrert etter dato for oppdatering vil faktureres med de nye satsene. Temmelig håpløst. 

 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Det er en egen modul for prisjustering, les mer om dette her: 

https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-Severa/Fleksibel-prisstyring-med-tilleggsmodul-quot-U...

 

Når det gjelder prisjustering vil timer som IKKE er lagt til fakturautkast endres når du setter opp dato på innstillinger og prisliste. 

Timer som er lagt til fakturautkast vil ikke endres. 

mawidd
CONTRIBUTOR **

av mawidd

Vi har denne modulen allerede. Vi brukte den også ifjor, da det også var feil i modulen.

Vi ønsker å revidere våre timepriser fra 01.01.18 og da ikke flatt (prosent eller kroner), vi endrer prisene inviduelt for den enkelte medarbeider evt også produkt. Når vi prøver å gjøre det, får vi ikke satt dato fra til 01.01.18, men det blir regnet fra den dato vi registrerer endringen. For ordens skyld har vi ikke lagt noen timer utført i 2018 til fakturautkast.

Dette må det kunne gjøres en endring på.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"