for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Kunne det vært mulig å implementert en slags saldo for feriedager, tilsvarende timesaldo-funksjonaliteten?
- Saldo kan legges inn/justeres på brukerstyringsnivå, f.eks hvis ansatte har feriedager til gode fra året før.
- Den ansatte kan se hvor mange feriedager han/hun har igjen.
- Saldoen trekkes fra når en legger inn ferie i kalenderen. Kanskje trengs det en egen "checkbox" tilsvarende "Betalt fravær" for å angi at aktivitetstypen skal påvirke feriedager-saldoen.
- I kalkuleringen tas det selvfølgelig høyde for helge- og helligdager slik at dette ikke regnes med selv om ferie-aktiviteten går over en lengre periode hvor slike dager også er å finne i perioden.
Kan man per i dag lage en rapport som hviser timeantallet registert på ulike fraværstyper? (F.eks. ferie?) For rapport-innholdet "Aktiviteter" ser jeg kun start-/sluttdato og start-/slutttidspunkt.
Over 1.5 år senere....og det finnes fortsatt ikke?
Jeg klarer å lage en slags arbeidstimerapport på ferieprosjektet ved å velge
Det gir da en oversikt over hvor mange "ferietimer" man har hatt dette året, som evt. kan deles på 7,5 for å finne antall dager (hvis man har 7,5 timers arbeidsdag) Det kan også løses tilsvarende med en Brukeranalyse-rapport.
Det frustrerende er at tidsramme her ikke gir noen mulighet for å sette "hittil i år" som tidsramme. En kan si at "dette året" tilsvarer "hittil i år" - men det gjelder ikke hvis noen har vært så forutseende å legge inn planlagt ferie senere i året, da blir de ferietimene telt med. Det kunne også vært ønskelig å ha muligheten for å prosessere/behandle slutt-resultatet (f.eks. dele på 7,5) for å angi dager i rapporten (hvis den deles til alle ansatte).
Det overrasker meg litt i forhold til severa at
...det ville vært temmelig nyttig i denne forbindelse, men også i andre rapporter. Eller tar jeg feil - finnes slike mekanismer?
Litt over 2 år senere (2017) - hva er status på dette?
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.